مــخــــروطـ نـاقـص مشــــکـی مــن

آدمی به کلمه زنده است ...
مــخــــروطـ نـاقـص مشــــکـی مــن

اینجا برای من

همچون فانوس کوچک نقره ای

خانه مادربزرگ است !

فانوسی که شاید کم نور باشد !

اما روشن می کند !

تا شاید که بتوانم پیش پایم را ببینم ...

-----------------------------------

استفاده از مطالب این وبلاگ تنها با ذکر منبع مجاز است.

اگر مطلبی را دوست داشتید حتما نظر بدهید.

ممنون می شوم که وقت می گذارید.

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

داستان زنی که بی پروا می زیست

چهارشنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۷، ۰۹:۰۰ ب.ظ

 

اما من نمی خواستم باز هم آن زن باشم ، آن زنی که به چشم های همسر آندریاس نگاه کرد و همه چیز را دریافت .

زنی که به من می گفت زندگی ما و حتی کوچکترین جزئیات آن از پیش مقدر شده است ، به دنیا می آیی ، به مدرسه می روی و به دانشگاه تا شوهر پیدا کنی.

ازدواج می کنی ( حتی اگر شوهرت بدترین مرد دنیا باشد ) فقط برای اینکه دیگران نتوانند بگویند هیچکس تو را نخواست .

صاحب فرزند می شوی ، پیر می شوی و آخرین روزهای زندگیت را در حالی سر می کنی که روی یک صندلی در پیاده رو نشسته ای و رهگذران را تماشا می کنی و وانمود می کنی از همه چیز زندگی باخبری ، در حالی که نمی توانی این ندا را در قلبت خاموش کنی که می گوید :

 " می توانستی راه دیگری انتخاب کنی "

 

                       

 

پ .ن :

آخرین کتابی که توانستم به لطف این چند روز تعطیلی بخوانم اسمش " جاسوس " است .

نوشته نویسنده معروف برزیلی پائولو کوئیلو

ترجمه از پرتو شریعتمداری و چاپ سوم از انتشارات جهان کتاب .

رمان " جاسوس " داستان ماتا هاری* است از زبان خودش در قالب آخرین نامه ای که قبل از اعدام به وکیلش می نویسد در میانه برزخ مرگ و بخشودگی .

 

* ماتاهاری رقصنده معروف و بدنامِ  هلندی اصل که در واپسین سالهای جنگ جهانی اول در فرانسه به جرم جاسوسی متهم و سپس دستگیر و در نهایت اعدام گردید.

او زنی بود که بی پروا زندگی کرد و سرانجام بهای سنگینی نیز برای این جسارتش پرداخت .

موافقین ۶ مخالفین ۱ ۹۷/۰۳/۱۶
سارا سماواتی منفرد

رمان خارجی

کتاب

نظرات  (۱۵)

حالا من یه کتاب معرفی می کنم که نویسنده برای مسائل سیاسی نوشتش ولی به صورت ناخودآگاه یک زن رو به صورت شیر زن معرفی می کنه و خارج از فضای سیاسی موجود در کتاب این زن یک بانوی تمام عیاره که هم بسیار مومنه هم بسیار عالم و باهوش یک زن در خانه و یک زن تاجر
کتاب امینه رو به نظرم لازم هر خانمی بخونه، البته شاید شما این کتاب رو خونده باشید .
نویسنده مسعود بهنود
پاسخ:
سلام
ممنون
چه کار خوبی کردید که معرفیش کردید   ((-:
اما فکر کنم با توجه به نویسنده اش تو کتابفروشی های داخل نباشه )-:
چرا هم فکر کنم خرید اینترنتی داره هم دست فروشای خیابون انقلاب تهران دارن کتابش رو.
پاسخ:
تشکر از راهنمایی ((-:
قبلا عکس این خانوم رو دیده بودم
گویا زیباترین زن در دوران خودشون بودند!
یاعلی مدد
پاسخ:
سلام

با توجه به عکس های که تو کتاب هست اونجور هم زیبا نبوده !
فکر کنم بیشتر دلربا و مجذوب کننده بوده .

ممنون.




سلام
نمی دانم!
والا از چشم خانم ها زیبا یه معنی داره از چشم آقایون هم یه معنی دیگه!!
یادمه یبار یجا خونده بودم سر این خانم دعوا بوده اون زمان...
فکر کنم ویکی پدیا بود اگه اشتباه نکنم
تشکر برای چی:)
کاری نکردم
یاعلی
پاسخ:
خوب فکر کنم حق با شماست  ... حرف حساب جواب نداره  (-:

تشکر بابت اینکه می خوانید و نظرات خوبتان ((-:



سلام به شما
وب شما دنبال شد.
خوشحال میشیم ما را هم دنبال کنید.
پاسخ:
سلام
ممنون

حتما ...
احسنت
پاسخ:
سلام
ممنون
(-:
داستانش خوب بود ؟
ممنون از معرفی
پاسخ:
سلام

ارزش یکبار خواندن رادارد به خصوص اگه به اتفاقات تاریخی هم علاقه مند باشید.

خواهش می کنم
سلام
ممنون بابت معرفی این کتاب
پاسخ:
سلام

خواهش می کنم فکر کردم شاید جالب باشه

(-:
۱۷ خرداد ۹۷ ، ۱۳:۲۸ محسن رحمانی
:)
پاسخ:
سلام

(-:
سلام بزرگوار
ممکنه بگید این کتاب رو برای چه گروه سنی پیشنهاد میشه داد؟
پاسخ:
سلام
بزرگسال ...
مناسب کودک و نوجوان نیست .

(-:
چه سر انجام دردناکی
پاسخ:
سلام
نویسنده تصویری چند وجهی از ماتاهاری سعی کرده نشان بده و برداشت من در پایان کتاب این بود که او قربانی شرایط دورانش شده است اگرچه نمی شود به قطعیت اظهار نظر کرد.
یه زمانی چقدر پائولوکوئلو میخوندم:)
پاسخ:
سلام
یعنی الان دیگه نمی خونی آلاء جون ؟؟

باورت میشه من این اولین کتابی هست که از اون می خوانم !!


من کیمیاگر رو خونده بودم و فکر میکنم اولین کتاب بود خیلی دوسش داشتم
الان خیلی کم میخونم سالی چندتا کتاب:/
پاسخ:
یا همین کتاب هم تو ایران معروف شده ...

من هم اصلا الان وقت نمی کنم با خودم قرار گذاشتم شبی چند صفحه اگه شد بخوانم  (-:

ممنون عزیزم
۲۱ خرداد ۹۷ ، ۰۵:۰۵ گرافیست ارشد
سپاس ، خوب بود .
پاسخ:
سلام
ممنون


((-:
سپاس بابت معرفیش!!
پاسخ:
سلام

((-:

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">