مــخــــروطـ نـاقـص مشــــکـی مــن

آدمی به کلمه زنده است ...
مــخــــروطـ نـاقـص مشــــکـی مــن

اینجا برای من

همچون فانوس کوچک نقره ای

خانه مادربزرگ است !

فانوسی که شاید کم نور باشد !

اما روشن می کند !

تا شاید که بتوانم پیش پایم را ببینم ...

-----------------------------------

استفاده از مطالب این وبلاگ تنها با ذکر منبع مجاز است.

اگر مطلبی را دوست داشتید حتما نظر بدهید.

ممنون می شوم که وقت می گذارید.

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

عادت نکنید !!

جمعه, ۳ فروردين ۱۳۹۷، ۰۱:۵۴ ب.ظ

 

یک سوال ؟!!

اگر فردا صبح از خواب بیدار شوید و ببینید که بیست کیلو چاق شده‌اید نگران نمی‌شوید؟

البته که می‌شوید ! سراسیمه به بیمارستان تلفن می‌زنید !

الوو ... اورژانس؟ کمک ... کمک ... من چاق شده‌ام‌ !                                                 

اما اگر همین اتفاق به تدریج رخ بدهد ...

یک کیلو این ماه و یک کیلو ماه آینده و ...


آیا باز هم همین عکس العمل را نشان می‌دهید؟

نـه! با بی‌خیالی از کنارش می‌گذرید.


برای کسانی که ورشکسته می‌شوند ، اضافه وزن می‌آورند یا طلاق می‌گیرند یا آخر ترم مشروط می‌شوند این حوادث دفعتاً اتفاق نمی‌افتد !!


یک ذره امروز، یک ذره فردا و سر انجام یک روز هم انفجار و سپس می‌پرسیم :

چرا این اتفاق افتاد؟

زندگی ماهیّت انبار شوندگی دارد .

هر اتفاقی به اتفاق دیگر افزوده می‌شود ، مثل قطره‌های آب که صخره‌های سنگی را می‌فرساید.

اصل قورباغه‌ای به ما هشدار می‌دهد که مراقب شرایطی که به آن عادت می‌کنید باشید!

ما باید هر روز این پرسش ها را برای خود مطرح کنیم :


به کجا دارم می‌روم ؟

آیا من سالم‌تر ، مناسب‌تر ، شادتر و ثروتمندتر از سال گذشته‌ام ؟

 

و اگر پاسخ منفی است بی درنگ باید در کارهای خود تجدید نظر کنیم .

 



برگرفته از :     آخرین راز شاد زیستن
نوشته :      آندرو ماتیوس
 

۹۷/۰۱/۰۳

نظرات  (۸)

سلام
چقدر متن خوب و قشنگی(هم نویسنده‌ش هم شما که منتشر کردید)
انشالله امسال این مورد رو هم همه در نظر بگیریم
)سال نو تون مبارک)
پاسخ:
سلام
لطف دارید عزیزم ؛ ممنون .
ان شاالله ... خودم که بدجوری درگیرشم .

ان شا الله سال خوبی باشه برایتان .
سلااامم:))
ما کم کم خودمونو موفق و کم کم نابود میکنیم
و خودمون، راه خودمونو تعیین میکنیم.
و من به گفته شما عمل میکنم:)
پاسخ:
علیککککِ سلام

فکر کنم همینطوره ، اینقدر درگیر کار و زندگی میشیم که اصل کاری یعنی خودمان را فراموش می کنیم .

البته گفته من نیست هاااا ...جناب آندرو ماتیوس !!!

ممنون از اینکه اینجا بودید ...
سلام
اتفاقا این چند روز به این موضوعات فکر میکنم :)
پاسخ:
سلام

چه خوب ...

اما من که باید از فکر به عمل در بیارمش .
سلام
عیدتون مبارک
مطلبِ تأمل برانگیزی بود و باید به فکر فرو رفت
من که سال قبل و قبل ترِش و شاید هم قبل ترِش :) سال خوبی نداشتم، امیدوارم سال جاری برای بنده و همه سال خوبی باشه

پاسخ:
سلام
ممنون ؛ سال نو شما هم مبارک .
ان شاالله سالی پیش رو سالی پر از موفقیت و کامیابی برایتان باشد.
حالا من ازین یه تیکه خوشم اومد که ذره ذره چاق میشید
:/ خیلی موضوع مهمیه :/
مثلا عید سال پیش تا عید امسال 10 کیلو اضافه تر :/
بعد همه یهو میگن وای چقدر چاق شدی صاف صاف تو چشم آدم:/
ذره ذره وانگهی دریا میشود
متن زیبایی بود تشکر از شما:(
پاسخ:
سلام

ممنون

این ذره  ذره را باید خیلی جدی گرفت من که خیلی چوبشو خوردم !!
۰۴ فروردين ۹۷ ، ۱۲:۳۷ سید مقدام حیدری
سلام و سال نو مبارک:)
سالی داشته باشید سرشار از موفقیتهای غافلگیر کننده و اتفاقهای خوب دور از ذهن و روزیهای خارج از حساب و کتاب، و تحولهایی غیر قابل پیش بینی و دور از انتظار. و این که هر چه نیاز داشته باشید، بتوانید ایرانی اش را پیدا کنید و بخرید و راضی باشید.

متن خوب و درستی بود. و البته تأثیرگذار
در روایت آمده است که بیشتر دوزخیان به خاطر تسویف (به فردا سپردن) جهنمی می شوند.
پاسخ:
سلام
سال نو مبارک .
تشکر از حضورتان و باعث خوشحالی هست که با وبلاگ خواندنی شما آشنا شدم .
فعلا بنویس تا اتفاق بیفتد را خواندم ...
قورباغه پز داریم میشیم
فرهنگمون و دارن میگیرن
پاسخ:
سلام

تو بحث فرهنگی هم مصداق داره .
سلام :)

بسی قابل تامل بود ...

درود بر شما و عیدتان مبارک :)
پاسخ:
سلام

ممنونم

عید شما هم مبارک ان شا الله سال خوبی داشته باشید .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">