مــخــــروطـ نـاقـص مشــــکـی مــن

آدمی به کلمه زنده است ...
مــخــــروطـ نـاقـص مشــــکـی مــن

اینجا برای من

همچون فانوس کوچک نقره ای

خانه مادربزرگ است !

فانوسی که شاید کم نور باشد !

اما روشن می کند !

تا شاید که بتوانم پیش پایم را ببینم ...

-----------------------------------

استفاده از مطالب این وبلاگ تنها با ذکر منبع مجاز است.

اگر مطلبی را دوست داشتید حتما نظر بدهید.

ممنون می شوم که وقت می گذارید.

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

امسال محرم !

چهارشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۸، ۰۹:۱۵ ب.ظ

 

 چیزی که الان دارم میگم شاید عمومیت نداشته باشه و هرجایی یا هر محله ای شرایط خودش را داشته باشه اما من بی سر و صداترین و بی روح ترین محرم زندگی ام تا الان را دیدم و تجربه کردم.

نمی دانم دلیلش چی بود ؟؟

مربوط به گرانی ها و سنگین شدن مخارج بود ؟؟ یا خدای نکرده زبانم لال بی تفاوت شدن مردم ؟؟

شاید هم ...

به هرحال این محرمی نبود که هر سال می آمد و می دیدم.

ظهر عاشورا آمد و من نفهمیدم که ظهر شده !!

ظهر تاسوعا رفتم مسجد محلمان که همیشه تو دهه محرم برنامه های مفصلی دارد وقتی می خواستیم بریم داخل به علیرضا گفتم : « چرا اینقدر امروز خلوته انگار نه انگار که تاسوعاست !! » آخه سال های پیش هر وقت می خواستی بری داخل بواسطه جمعیت زیاد راه پیدا نمی کردی اما با کمال تعجب خیلی راحت رفتم داخل و وضو گرفتم برخلاف همیشه نماز ظهر و عصر تاسوعا را به جماعت خواندم.

خلاصه برای من که اینجوری بود ...

شما را نمی دانم ؟؟

۹۸/۰۶/۲۰
سارا سماواتی منفرد

روزمرگی های من

نظرات  (۵)

۲۰ شهریور ۹۸ ، ۲۱:۲۳ آب‌گینه موسوی
چناه بر خدا!
من هم چنین احساسی داشتم! :(
پاسخ:
))-:
سلام متاسفانه شنیدم در بعضی مناطق طبل ها و پرچم ها و سایر وسایل رو فروختند و کلا تعطیل شده عزاداری های امسال
خیلی دردناکه
پاسخ:
سلام

چقدر بد جای تاسف داره

برای من دردناک بود که ظهر عاشورا یک دسته عزاداری هم ندیدم و زمان از دستم در رفت ))-:

ممنون از حضورتان
سلام
امسال محرم در کنار مردم سیل زده اهواز بودیم. با اینکه فقر و شکاف طبقاتی در آن دیار مشهود است،ولی همان فقرا مراسم باشکوهی داشتند.
پاسخ:
سلام
چه خوب خدا را شکر.
البته من هم گفتم عمومیت ندارد مردم ارادتشان به آقا به حدی هست که مشکلات تاثیر ندارد .
((-:
سلام دلیلش این نبوده که دسته عزاداری نبوده..دلیلش اختلاف ساعت بوده.یاد دسته های عزاداری به روال پاییز اومدند بیرون یک ساعت قبل ازادان برنامه هاشون تموم شده..تقصیر هم نداشتند.والله ما دیدیم..افرادی تو ظرف غذا میدادند امسال تو ظرف یکبار مصرف غذا دادند..
پاسخ:
سلام

من که همان اول گفتم عمومیت ندارد اما منطقه به منطقه شاید شرایط کمی متفاوت تر از سال های قبل بود .
من اصلاً نرفتم. آخه اونجاهایی که مراسم هست هم اکثراً واسه خودنمایی میان.
پاسخ:
متاسفانه حوا جون ریاکاری از گذشته تا حال بوده و کاریش نمیشه کرد و مثل خیلی از معضلات اجتماعی دیگه از توانمون خارج هست.
من هم خیلی کم می رم .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">