مــخــــروطـ نـاقـص مشــــکـی مــن

آدمی به کلمه زنده است ...
مــخــــروطـ نـاقـص مشــــکـی مــن

اینجا برای من

همچون فانوس کوچک نقره ای

خانه مادربزرگ است !

فانوسی که شاید کم نور باشد !

اما روشن می کند !

تا شاید که بتوانم پیش پایم را ببینم ...

-----------------------------------

استفاده از مطالب این وبلاگ تنها با ذکر منبع مجاز است.

اگر مطلبی را دوست داشتید حتما نظر بدهید.

ممنون می شوم که وقت می گذارید.

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

ما تمامش می کنیم !!

جمعه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۹، ۰۱:۱۵ ب.ظ

 

... معرفی کتاب ...

 

رمان خارجی  " ما تمامش می کنیم "  مارگارت کالین هووِر * ( نویسنده نیویورک تایمز ) که ناشر ایرانی آن هم نشر آموت و ترجمه آرتمیس مسعودی هست را بالاخره تمام کردم.

قصد ندارم کلیت داستان را لو بدهم که اگه خواستید بخوانیدش بهرحال از لذت خوانش کتاب کاسته نشود.

نظر من در مورد ( البته خواننده های دیگه این کتاب ممکنه موافق نباشند ) این کتاب یک رمان عامه پسند با داستانی تک خطی و سرگرم کننده است . کتاب 380 صفحه است و هدف نویسنده نقد انتخاب زنان یک نسل قبل جامعه خودش در موقعیت همسرآزاری و زنان امروزی تر آن جامعه با هدف درس گرفتن از گذشته هست .

نویسنده می خواهد بگوید ما یکبار به دنیا می آییم و یکبار حق زندگی داریم و بهتر است آنرا با فرصت سوزی تباه نکنیم اگر در رابطه یا زندگی از کسی که دوستش داریم آسیب می بینیم باید ادامه ندهیم ، تفکری که شاید خیلی با فرهنگ شرقی و سنتی جامعه ما که میگه زن با چادر سفید میره خانه بخت و با کفن سفید بیرون می آید سازگار نیست . ( الان ممکنه اینجور نباشه اما مادران ما اینچنین بودند )

قصدم نقد نظر نویسنده نیست فقط خواستم بگویم هدف نویسنده را در انتهای کتاب در همین چند جمله میشود خلاصه کرد.

در مورد ویراستاری و جمله بندی کتاب هم باید بگم می توانست بهتر باشد و وقت بیشتری رویش بگذارند.

پشت جلد کتاب در موردش گفته :

" ما تمامش می کنیم یک داستان عاشقانه معمولی نیست این کتاب قلبتان را می شکند و هزمان آنرا از امید لبریز می کند و تا انتهای داستان در میان گریه خواهید خندید!! "

کتاب گرچه زنانه هست اما برای آقایان و اینکه چگونه باید با همسرانشان یا جنس مخالف رفتار کنند هم مفید است.

و این جمله که : فکر می کنم هر کتابی ارزش یک بار خواندن را دارد البته به شرطی که وقتش را داشته باشی !!

 

  

 

* مارگارت کالین هوور نویسنده چهل ساله آمریکایی که از پاورقی های داستانیش در نیویرک تایمز هفت کتاب پرفروش به چاپ رسیده است

 

 

   گزیده ای از متن کتاب : 

 

دهانش را به طرف گوشم می آورد و می گوید : « تو زن منی ، قراره من از تو در مقابل هیولا ها مواظبت کنم نه اینکه خودم برات هیولا باشم »

مرا با چنان ناامیدی ای نگه می دارد که شروع به لرزیدن می کند.

هرگز در زندگی ام ندیده ام انسانی چنین رنجی بکشد.

این حالتش مرا دگرگون می کند ، از درون فرو می ریزم فقط می خواهم قلبم را محکم دور قلب او بپیچم .

با وجود تمام حرف هایی که به من زده هنوز برای اینکه او را ببخشم با خودم کلنجار می روم قسم خورده بودم که اگر یکبار دیگر به من صدمه بزند او را ترک خواهم کرد.

۹۹/۰۵/۳۱
سارا سماواتی منفرد

خشونت

رمان خارجی

زنان

کتاب

نظرات  (۱۱)

۳۱ مرداد ۹۹ ، ۱۳:۱۷ محسن رحمانی
سلام ممنون بابت معرفی این کتاب.
پاسخ:
سلام

لطف دارید و ممنونم.
۳۱ مرداد ۹۹ ، ۱۳:۳۶ ꜰɪɢʜᴛᴇʀ 👊ᴛᴋᴅ
سلام
چ جمله قسنگی :)

" ما تمامش می کنیم یک داستان عاشقانه معمولی نیست این کتاب قلبتان را می شکند و هزمان آنرا از امید لبریز می کند و تا انتهای داستان در میان گریه خواهید خندید!! "
پاسخ:
سلام
خوش آمدید .
ممنون ، من هم خیلی از این جمله خوشم آمد .🌺🌺🌺
۳۱ مرداد ۹۹ ، ۱۳:۵۷ ꜰɪɢʜᴛᴇʀ 👊ᴛᴋᴅ
ممنونم^^
:(
خیلی درسته
پاسخ:
خواهش می کنم .
خب نظر شما راجب نوشته ی پشت جلد کتاب چیه؟
واقعا همچنین حسی ادم از خوندنش پیدا میکنه؟
درکل ممنونم بابت معرفی ولی من معقتدم هر کتابی ارزش یک بار خوندن رو نداره :)
پاسخ:
سلام

داستان تو ذهن می ماند اما خیلی جذاب که نتوانی زمینش بزاری نبود .
در مورد این جمله هم که من آوردم با قسمت آخرش موافق نیستم چون زیاد حسم را درگیر نکرد.

ممنون از اینکه خواندی و نظر دادی ولی اگه فرصت باشه چراکه نه ، باعث افزایش تجربه و شناخت میشود حتی اگه مطالب مخالف را که بخوانی متوجه نوع نگرش و جهان بینی آنها می شویم.
من که کلا خواندنم بسته به حس و حال خودم دارد. ((-:
عالی عزیزم..اتفاقا آقایون باید بخونن اینچیزها رو بفهمن و زنهایی که از حق خودشون همیشه گذشتن و نتیجش امروز جامعه ماست که زنها فقط ابزارن و حق هیچ اظهار نظری ندارن باید بخوانیم و سکوت نکنیم در برابر این جوامع انسان ستیز که آبروی هرچه انسانیت را برده اند و خودشان را به خواب زده اند و مثل همیشه این نوع مرض عادتیست که ترک دادن آن به مردمان در جهل و غرور فروخفته بسیار دشوار چه بسا محال شده اما هر کس از خودش شروع کند تا ترک این عادت مرض نشود بلکه سلامتی زندگی و فرصتی شود برای جبران مافات گرچه هرچه دیر تر ناممکن تر ولی ماهی رو از آب بگیریم تا از دست نرفته و خودمان هم طی این عادت مضر پوچ نشده ایم..
پاسخ:
سلام
ممنون عزیزم از اینکه خواندنی و نظر جالب دادی.
موافقم باید سنت ها و عادات غلط  رسوب کرده در بطن جامعه را به مرور زمان و بصورت گام به گام اصلاح کرد و این را باید از خودمان شروع کنیم.

((-:

۱۱ مهر ۹۹ ، ۱۰:۵۵ |•° ن.م °•|
تا حالا نشده بخونمش ولی هرجا این کتاب رومیبینم خیلی از جلدش و اسمش لذت میبرم:)
پاسخ:
سلام
ممنون که خواندی و نظر دادی
من هم از جلدش خیلی خوشم آمد البته تعریف آقای کتابفروشی اونموقع بیشتر تو خریدم تاثیر گذاشت.
(((-:

واییییییی این کتاب عالی بود *-*
من که عاشقش شدم !
مخصوصا نامه هاش به اتلس *اشک*
پاسخ:
آره باهات موافقم فکر کنم بهترین قسمتش همون نامه هایی بود که برای اتلس می نوشت 😍😍😍🌺
من که گوله گوله به خاطرش اشک ریختم ...
مخصوصا اونجا تو رستوران ...
یا اونجایی که فهمید دوست دختری در کار نیست ...
و آخرش که باز بهم نرسیدن *هق هق*
پاسخ:
معلومه خیلی دوسش داشتی کتابو قشنگ حفظی 😉
دوست داشتم آخرش بعد رایل با اتلس ازدواج میکرد خیلی واضح و شفاف 😊
آره چند بار خوندمش D:
آره خیلی خوب میشد اونجوری !
ولی باید بجای اینکه آخرش میگفت به خیریه‌ها کمک میکنی و اینا و بعد تموم شه ، اونجایی که گفت دوری باید تموم میشد !
من رو اتلس کراش داشتم ×___× فکر کنم هنوزم دارم
پاسخ:
دلم خیلی  برای رایل هم می سوخت و یموقع ها می گفتم این لیلی زیادی سخت می گیره 🙄😂

خب بخوام حرف بزنم تا فردا طول میکشه :/
لیلی هم حق داشت خب !
باباشم اینطوری بود :"(
ولی آره دلم برا رایل هم میسوخت 0__0
پاسخ:
آره خوب نباید راهی که مادرش رفته بود را می رفت چون هممون یکبار به دنیا می آییم و یکبار زندگی می کنیم و نباید خرابش کنیم اما این زیاد با عشق و حرف دل آدم جور در نمی آید 😋
۱۵ مرداد ۰۰ ، ۲۲:۴۴ سارا سماواتی منفرد
سلام
این روزا مطلع شدم چاپ بیستم این کتاب مجوز چاپ نگرفته از وزارت ارشاد.
مسأله ای که واقعا خنده دار هست .
فقط خواستم که بدانید ((-:

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">