مــخــــروطـ نـاقـص مشــــکـی مــن

آدمی به کلمه زنده است ...
مــخــــروطـ نـاقـص مشــــکـی مــن

اینجا برای من

همچون فانوس کوچک نقره ای

خانه مادربزرگ است !

فانوسی که شاید کم نور باشد !

اما روشن می کند !

تا شاید که بتوانم پیش پایم را ببینم ...

-----------------------------------

استفاده از مطالب این وبلاگ تنها با ذکر منبع مجاز است.

اگر مطلبی را دوست داشتید حتما نظر بدهید.

ممنون می شوم که وقت می گذارید.

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

نگاهی به فیلم آب های کم عمق

جمعه, ۱۷ آبان ۱۳۹۸، ۰۲:۱۵ ب.ظ

 

فیلم The shallows یا " کم عمق " که " آبهای کم عمق " هم ترجمه شده محصول ۲۰۱۶ کلمبیا پیکچرز است.

 

 

فیلم در ژانر ترسناک - درام تعریف شده اما بیشتر از آنکه ترسناک باشد به نظر من هیجانی بود اصلا بعد از سال ۱۹۷۵ و ساخته شدن فیلم آرواره ها ( ساخته اسپیلبرگ ) یک ژانری به فیلم های سینمایی اضافه شد به اسم فیلم های کوسه ای ، پس می شود گفت این فیلم هم از همان فیلم های تریلر کوسه ای هست.

فیلم های که موضوع آن تقابل انسان و کوسه هستند زیاد ساخته شده که اکثرا خیلی آبکی و بد ساخت و بی مزه هستند در ابتدا تصورم این بود که با این دست از فیلم های کلیشه ای مواجه هستم اما خوشبختانه در طول تماشای فیلم از جلوی تلویزیون بلند نشدم و تا آخر فیلم را با نگرانی و وسواس دنبال کردم .

پس این فیلم یک تریلر جمع و جور خوش ساخت به گارگردانی ژاومه کویت سرا و نویسندگی آنتونی جاسوینسکی هست و بازی بلیک لایولی هم انصافا خوب از کار درآمده و از نقاط قوت فیلم به شمار می رود.

به نظرم در یک کلام فیلم خوبی بود و از دیدنش کاملا راضی بودم نکته جالب در مورد فیلم اینکه فقط یک بازیگر اصلی داشت ( بلیک لایولی در نقش نانسی آدامز ) و از تعداد زیاد بازیگران خبری نبود و تقابل این نانسی با کوسه فیلم که هرچه از شروع فیلم می گذرد و به انتهای فیلم نزدیک می شویم جدی تر میشه برای من خیلی دیدنی و لذت بخش بود و صحنه آخر که نتیجه کار مشخص میشه واقعا نفس گیر .

نتیجه یا حسی که من از فیلم گرفتم اینکه در مواجهه با چالش ها دست از تلاش بر ندار و از همه قدرتت و نیز فکرت برای رسیدن به هدف اسفاده کن.

مثل همیشه نمی خواستم داستان فیلم را لو بدهم که اگه خواستید و تماشا کردید از جذابیت فیلم کم نشود اما در همین حد کوتاه بگم که " آبهای کم عمق " داستان موج سواری هست که در اثر اتفاقی بر روی یک صخره در ۲۰۰ متری ساحل گیر می افتد. صخره ای که یک طرف فقط و فقط آب و اقیانوس است و طرف دیگرش ساحلی امن که توسط کوسه ای بزرگ و  سمج احاطه شده است.

          

اینکه بدانید تمام داشته و نداشته‌ها و زندگیتان فقط ۲۰۰ متر با شما فاصله دارد چه حسی دارد ؟؟

۹۸/۰۸/۱۷
سارا سماواتی منفرد

فیلم نوشت

نظرات  (۱۰)

۱۷ آبان ۹۸ ، ۱۰:۲۱ محسن رحمانی
فیلم قشنگیه؟ ارزش دیدن داره؟

سلام
پاسخ:
سلام

اگه از این سبک فیلم ها دوست دارید حتما براتون دیدنی هست و سرگرم کننده ...
فیلم دوبله هم شده است.

((-:
۲۲ آبان ۹۸ ، ۰۲:۵۸ اشکان ارشادی
سلام
تشکر برای معرفی فیلم.
معلومه که به فیلم سینمایی علاقه خاصی دارید ، منهم دوست دارم و فیلم سینمایی های عید را نگاه می‌کنم.
تشکر بابت شرحی که داده اید.
من اگه دویست متر با داشته و ناداشته هایم فاصله داشته باشم ، تنها بخدا می سپارم و تمام سعیم می‌کنم تا درسترین کار را انجام دهم که احتمال دارد دیگران آن را درست ندانند.
تشکر
پاسخ:
سلام
ممنون از نگاهتان.
مهم همان نهایت سعی و تلاش است و بقیه اش را هم باید به خدا بسپاریم.

فرصت کتاب خواندن که نباشه حداقل اگه فرصتی بود باید فیلم دید درسته که جای کتاب را نمی گیرد اما به هرحال جایگزین مناسبی هست 😊
قبل از پخش خیلی به این فیلم امید داشتم
اما وقتی اومد نقدهای منفی زیادی در موردش دیدم و خوندم و دیگه منصرف شدم
جمله‌ای که باعث شد قطعاََ منصرف بشم هم هنوز یادمه!
"آب‌های کم‌عمق به‌طرز زیرکانه‌ای ۹۰ دقیقه از وقت‌تان را هدر می‌دهد."
پاسخ:
سلام
با احترام به نظرتان اجازه بدید موافق نباشم 😊
این موضوع تا حدود زیادی سلیقه ای هست و بسته به دیدگاه و تعریفی که از یک فیلم خوب دارید هست.
تو این ژانر فیلم زیاد دیدم حتی آرواره های ۱ و ۲ را هم دیدم اما نسبت به خیلی از فیلم های سال های اخیر با این موضوع سر تر بود .
یک دیدگاه معروف هست که میگه در ارتباط با افراد نباید اسیر نگاه دیگران شویم و یا معروفه که میگن هر کتابی ارزش یک بار خوانده شدن دارد پس اگه فیلم دیدن دوست دارید به نظر من خودتان ببینید چون وقتی به علایقتان می پردازید این وقت هدر دادن نیست. 

ممنون از نظرتان 
۲۵ آبان ۹۸ ، ۰۲:۲۹ اشکان ارشادی
سلام خواهر گرامی
ببخشید کمی دیره ولی عیدتان مبارک ، میلاد با سعادت بر شما و عموم مسلمین تبریک.

موفق باشی.
پاسخ:
سلام
ممنونم عید شما هم مبارک باشه .
خیلی ممنون

اون فیلم jaws هم شاید بعضی ها ندونن ولی سری 2 و 3 هم فک کنم داره
پاسخ:
سلام
ممنون از نظرت.
من آرواره های ۲ را دیدم اما ۳ را نه البته اگه سری ۳ هم ساخته شده باشه اما به خوش ساختگی و جذابیت فیلم  اول نبود 🙄
۲۸ آبان ۹۸ ، ۰۲:۰۹ جناب منزوی
سلام
فیلمش رو دیدم، قشنگ بود
سوال سختی بود، دوست ندارم تو این موقعیت قرار بگیرم
پاسخ:
سلام
ممنون از نگاهتان 😊
من هم بارها بهش فکر کردم اما نتوانستم جواب درستی به خودم بدم .



۲۸ آبان ۹۸ ، ۱۳:۲۵ حسن مجیدیان
ممنون بابت معرفی
از کجا میشه فیلمو پیدا کرد؟
پاسخ:
سلام

ممنون از نگاهتان
من دانلود کردم 
از سایت های مختلف میشه تهیه کرد تو گوگل سرچ کنید هست البته بعد از اینکه ان شا الله شرایط عادی شد.

بله ارتباط مستقیمی با سلیقه افراد داره، از نظر من Jaws 1975 هم توی زمان خودش فیلم خوبی بوده و برای زمان کنونی نمیشه گفت که فیلم خیلی خوبیه
در خصوص مورد دوم هم من چون وقت کمی دارم مجبورم فیلم و سریال‌ها رو به‌صورت گلچین ببینم و به همین خاطر متوسل به توصیه و سلیقه افرادی میشم که نظراتمون به‌هم نزدیکه
اما خب با آزادتر شدن وقتم قطعاََ جور دیگه‌ای انتخاب میکنم
پاسخ:
😊🌹🌹🌹🌹
۲۸ آبان ۹۸ ، ۲۳:۴۸ حسین بوذرجمهری
جالب بود
پاسخ:
ممنون 😊
۰۱ آذر ۹۸ ، ۲۱:۳۰ اشکان ارشادی
سلام
سر زدم ، هنوز پست جدیدی نگذاشتید.
پاسخ:
سلام
ممنون
زمان هایی هست که باید سکوت کرد ...
شاید در میان این سکوت خیلی حرف ها باشد 😏

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">