مــخــــروطـ نـاقـص مشــــکـی مــن

آدمی به کلمه زنده است ...
مــخــــروطـ نـاقـص مشــــکـی مــن

اینجا برای من

همچون فانوس کوچک نقره ای

خانه مادربزرگ است !

فانوسی که شاید کم نور باشد !

اما روشن می کند !

تا شاید که بتوانم پیش پایم را ببینم ...

-----------------------------------

استفاده از مطالب این وبلاگ تنها با ذکر منبع مجاز است.

اگر مطلبی را دوست داشتید حتما نظر بدهید.

ممنون می شوم که وقت می گذارید.

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

چی میشد ؟ اگه میشد !!

چهارشنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۹، ۰۹:۲۰ ق.ظ

 

یک نصیحت قدیمی هست که حالا یکجورایی نقل به مضمون میگه :

« با مردم همانطوری رفتار کن که دوست داری آنها با تو رفتار کنند »

خداییش اگه این جمله نصیحت وار ملاک رفتار آدما میشد خداییش چند درصدد اوضاع و احوال دنیا و جوامع و حتی در مقیاس کوچکتر خانواده ها و حتی روابط فردی بین آدما بهتر میشد؟

دنیا جای بهتری نمی شد؟

شایدم اینجوری بود ...

« هرچه برای خود می پسندی برای دیگران بپسند »

حالا زیاد مهم نیست جمله اش چی بود ! مهم معنای مستتر در آن هست.

یک هشتک میشه ازش در آورد ؟

اصلا خودخواهی ها و خود برتر بینی و غرور و تکبر کاذب و ... وَ وَ وَ ما میزاره کارها درست پیش بره ؟

 

۹۹/۱۱/۲۲
سارا سماواتی منفرد

التماس تفکر

جملات کوتاه

دل نوشت

نظرات  (۱۱)

۲۲ بهمن ۹۹ ، ۰۹:۲۲ محسن رحمانی
سلام
آنچه را برای خود نمیپسندی برای دیگران هم مپسند.
این بود.
پاسخ:
سلام
ممنون آقای رحمانی
من نمی دانم چرا جمله ها را تو بعضی کلمه هایش تو ذهنم جا به جا می کنم ((-:
با این جابجایی فکر نکنم معنی اش تغییری کرده باشه
خیلی لطف کردیدکه یاداوری کردید
۲۲ بهمن ۹۹ ، ۰۹:۲۵ پَـــــر واز
یه جورایی مثل همون احترام متقابل میمونه...
زیبانوشتی^_^
راستی سلام من پروازم جدید نیستم ولی تازه برگشتم خوشحال میشم به منم سری بزنی^_^
پاسخ:
سلام
خوش آمدی
ممنونم پر واز جون حتما ... چرا که نه (((-:
۲۲ بهمن ۹۹ ، ۱۰:۱۷ محسن رحمانی
خواهش میکنم .
پاسخ:
لطف کردید
حالا بعدا نوشت انتهای مطلب می نویسمش
۲۲ بهمن ۹۹ ، ۱۰:۳۳ محسن رحمانی
البته جمله ی اصلیش اینه:
آنچه را برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند و آنچه را برای خود نمی پسندی برای دیگران هم مپسند.
پاسخ:
خوب اصلش را هم فهمیدم ... مرسی

اما هرچی تو نخش میرم و تکرارش می کنم می بینم خیلی جمله پر محتوایی هست.
از دیشب یهو افتاد تو کلّه من ((-:
حیف ما آدما خیلی چیز ها را می دانیم اما عملمون صفر
البته شایدم عمل می کنیم اما جواب متقابل صفر
ببخشید دیگه خودم به جمله ماقبل خودم جواب دادم ((-:
زیبا بود :))
جملات امیرالمومنین کمال حق است :)
پاسخ:
سلام
ممنون عزیزم واقعا همینطوره ((-:

لطف کردی و مطلبم را کامل کردی ٬ مرسی ازت
۲۲ بهمن ۹۹ ، ۱۴:۳۱ |•° ن.م °•|
آره یه جمله هایی شاید 20 کلمه نهایت بشن ولی دنیا سازن اگه بهشون عمل بشه
پاسخ:
سلام

مرسی ازت همیشه وقتی دعا می کنم به خدا میگم کاش کمکم کنی که عالم بی عمل نباشم.

((-:
سلام از ماست :))
^^
پاسخ:
مرسی (((-:
۲۳ بهمن ۹۹ ، ۱۶:۵۷ جوینده آرامش
سلام
متاسفانه توی این روزگار هرچه برای خود نمی پسندیم را اتفاقا برای دیگران می پسندیم
یکیش قضاوت کردن دیگرانه، به راحتی همدیگرو قضاوت میکنیم بدون اینکه چند قدمی رو با کفشای اون راه رفته باشیم، درحالی که بیزاریم از اینکه دیگران مارو قضاوت کنند!!
پاسخ:
سلام
ممنون

متاسفانه همینطوره ... نمی دانم از کی اینقدر بد شدیم ... شاید حسابش از دستمان خارج شده باشد.
یک مقدارش هم بر می گرده به اینکه خیلی خودخواه شدیم.



اتفاقا چند وقت پیش سر یه جریانی این جمله رو به خودم متذکر شدم و حسابی اروم شدم :))
پاسخ:
سلام
من که فکر می کنم همین چیزهای به ظاهر کوچیک را اگه ملاک زندگیهامون قرار بدهیم دنیا جای خیلی بهتری میشه

ممنونم ، لطف کردی
چقدر به این شعر نزدیکه :

هر چه کنی به خود کنی
گر همه نیک و بد کنی
:)
پاسخ:
سلام

ممنونم ... لطف کردید.

چه بیت پر مفهوم و زیبایی واقعا ادبیات فارسی چقدر غنی هست.
سلام. حدیث هست البته :)
پاسخ:
سلام

ممنون از یاداوری ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">