مــخــــروطـ نـاقـص مشــــکـی مــن

آدمی به کلمه زنده است ...
مــخــــروطـ نـاقـص مشــــکـی مــن

اینجا برای من

همچون فانوس کوچک نقره ای

خانه مادربزرگ است !

فانوسی که شاید کم نور باشد !

اما روشن می کند !

تا شاید که بتوانم پیش پایم را ببینم ...

-----------------------------------

استفاده از مطالب این وبلاگ تنها با ذکر منبع مجاز است.

اگر مطلبی را دوست داشتید حتما نظر بدهید.

ممنون می شوم که وقت می گذارید.

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

دوست دارم که ...

جمعه, ۲۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۱۰ ب.ظ

 

  نازنین تازه شیرش را خورده بود و دیگه خوابش برده بود. تلویزیون روشن بود و بیست و سی از گزارش های کاذبی گزارش پخش می کرد که به منظور فریب شبکه های ایرانی خارج از کشور در مورد اعتصاب کسبه بازار شهرهای مختلف توسط خود خبرنگاران صدا و سیما به این شبکه ها ارسال شده بود و اینکه آنها در مورد اخباری که پخش می کنند زخمت یک راستی آزمایی کوچک را هم به خودشان نمی دهند.

رو کردم به علی که حواسش به تلویزیون بود و داشتش می خندید و گفتم :

« به نظرت نازنین چطوری میشه ... محجبه یا بی حجاب ؟ »

سریع گفتش : دوست دارم که ... دوست دارم مثل خودت بشه !

گفتم : « اِه ... چی میشنوم علی جان ... مثل اینکه یادت رفته اول نامزدی و بعد ازدواجمون همش گیر می دادی بهم و می گفتی میشه چادر نزاری ؟ » و من سر این موضوع چقدر باهات بحث می کردم و حالا میگی دوست داری دخترمون هم چادری باشه !!؟

همه اش تو این سال ها فکر می کردم از ته دلت و واقعا دوست نداری که چادر سر می کنم و از سر ناچاری و فقط بخاطر دوست داشتن من و علاقه ات به زندگیمون تسلیم شدی و با آن کنار آمدی و چیزی نمی گی .

برگشتش و با دستاش صورت مثل ماه نازنین را در همان حالیکه خواب بود نوازش کرد و گفت دوست ندارم مثل دخترای الان که همه جاشون تزریقی و مصنوعیه و روی دست و پاهاشون پر از تتو و نقش و نگاره بشه ... اینا اصلا هیچ حد و مرزی ندارند ... بیا دخترمون را خوب بزرگ کنیم.

گفتم : « اما ما نمی توانیم بهش تحمیل کنیم که جطوری و چگونه باشد ولی باید راه درست را بهش نشان بدهیم و یرای شناخت راه درست مجهزش کنیم و نهایت اونه که باید انتخاب خودش را بکند. »

علی با تندی گفت: اجازه نمی دم که ناموسم ...

و من گفتم : « شما مردای ایرانی را جون به جونتان بکنند رو همه چیز از زن و بچه احساس مالکیت می کنید. » به شوخی برای اینکه لجش را در بیارم گفتم : « اصلا از این به بعد چادر بی چادر . »

حرفم را نسبتا جدی گرفت و با تندی بیشتری گفت : حق نداری !

از طنز روزگار داشتم منفجر می شدم خودم را به سختی نگه داشتم و گفتم : « اصلا به خودم مربوطه که چی ... مگه به حرف تو بود که تا الان ... »

 

      *‌‌‌‌‌        *        *        *         *

 

بعد که فهمید باهاش شوخی کردم گفت : اصلا شوخی خوبی نبود ! اگه نمی شناختمت و بهت ایمان نداشتم خیلی از دستت دلخور و عصبانی می شدم و بعدش از حالت چهره اش فهمیدم که نفس راحتی کشید و دیگه چیزی نگفت.

من که اصلا نفهمیدمش پاشودم و رفتم دوتا چایی تازه دم ریختم و توی سینی گذاشتم و آمدم پیشش نشستم ...

باید بگم دیشب همش یک لبخند رضایت وصف ناشدنی و دلنشینی داشتم و از ته دلم خوشحال بودم .

و تمام سعی ام را کردم تا او هم بقیه شب خوشحال باشه ... همین .

نظرات  (۱۳)

سلام
ان شالله
کوچولوتون در راه قرآن و اهل بیت ع قدم بر داره
پاسخ:
سلام
ممنون عزیزم از دعای خوبت برای نازنین ... ان شا الله ((-:
البته دخترای الان همشون با عمل و تتو نیستن ، اگرم باشن واقعا سند بد بودن نیست!😅 خب انتخابشون این بوده، ما که خدا نیستیم قضاوت کنیم.
و حقیقتا دوران ناموس تموم شده.....همین:)
پاسخ:
سلام
من هم قبول دارم و نگفتم بد هستند و قضاوت نمیشه کرد همانطور که شما می گویی .این حرف نظر شوهرم بود .
این پست گفتگوی بین من اون بود و او هم نگفت که بد هستند منظورش این بود که نمی پسنده و دوست داره مثلا اینجوری باشه .
مرسی که نظرت را گفتی.
سلام
چه یادداشت خوبی بود

احساس مالکیت مردها نسبت به زن و بچه و سایر دارایی هاشون, قوام بخش و استحکام کننده زندگیه؛

ظاهرش مثل تحمیل میمونه, شاید خیلی چیزها تحمیل و اجبار باشه, عین درس خوندن همین نازنینتون, یه جور اجباره که والدینش براش دارن, ناموس بودن و حس مالکانه مرد نسبت به زن و بچه ش هم همون اجبار لازم و ضروری برای بقای زندگیه ...

بگذریم که برخی نمیفهمن ولی نباید این چیزهای اصیل و مبنایی, کوچیک شمرده بشن, اساسا جوامع انسانی بر همین مبنا پا گرفتن و ماندگار بودن.

بعضی وقتها عیال با من از این مدل حرفها میزنه... با اینکه میدونم شوخیه, دقیقا همونقدری ناراحت میشم که همسرتون شدن, شوخیش هم قشنگ نیست!
پاسخ:
سلام
لطف دارید و ممنونم ازتون  ((-:
درسته و حتما همینطور هست و از طرفی هم حس امنیتی که بهت میده هم واقعا ضروری و انکار ناپذیره.

عشقتون پایدار،دخترتونم امیدوارم بشه جزو اون دخترای خوبی که مبشناسیم و در قید این بازیا نیستن
پاسخ:
سلام
ممنون خیلی لطف دارید ان شا الله که صالح و سربراه میشه
من با اینکه تو خانواده ی غیر مذهبی بزرگ شدم ، اونها هم یک سری تغییرات براشون خوشایند نیست ، مثل تاتو و عمل های زیبایی
من خودمم به شدت مخالفم با عمل های زیبایی بی رویه ، به خاطر اسیب های جبران ناپذیر جسمیشون (البته گاهی واقعا برای بعضی ها این جراحی های زیبایی نیازه به خاطر ناهنجاری هایی که دارن) ولی من چهره ها و اندامهای طبیعی انسان ها رو بیشتر از چهره های دست خورده و مصنوعی میپسندم، حتی بینی هایی که قوز دارن یا شکل طبیعی خودشونن رو بیشتر از بینی های عملی یک شکل دوست دارم :))
ولی تتو دوست دارم و هنوز تو زندگیم نزدم :))
دوست دارم یه طرح خاص یه جایی که فقط خودم ببینم باشع :)) ولی خب کلا تو تغییرات ادم مقاومیم :))
+با ادمهایی که بخوان تغییری در ظاهرم ایجاد کنن کنار نمیام :(
+ایشالا دخترتون همیشه سالم و موفق و دلشاد باشه و به انتخاب خودش هر جور که دوست داشت زندگی کنه
برای نسل دختر شما امیدوارم ایران جای قشنگتری باشه برای ازادی و زندگی
پاسخ:
سلام
من هم خانواده ام مذهبی نیستند ولی اصول و چارچوب های اخلاقی محکمی دارند.
چه جالب من هم کاملا می گم که نباید در چهره طبیعی و خدادادیمون دست ببریم و از قول مادربزرگم همیشه میگم که حُس خدا داده را حاجت هیچ مشاته نیست.
علی اینجا را نمی خواند و من هم به روش نیاوردم اما زمستان گذشته بود که یکبار حرف افتاد و گفت می خوای سارا بالای مچ پات یک تتوی ریز بزنی ...
البته چون باردار بودم کلی کار پیش اومد دیگه چیزی نگفت و خودم هم در موردش بصورت جدی فکر نکردم .
نمی دانم چرا الان نظرش عوض شده به هر حال من که به فال نیک گرفتم (((-:

ممنون خیلی خیلی لطف دارید .
من فکر کنم حتما تا اونموقع دیگه بچه ها مشکلاتی که ماها داشتیم را ندارند و آزادتر و شاد هستند.
۲۱ آبان ۰۱ ، ۱۴:۴۴ محسن خطیبی فر
سلام
اگر فرصت کردی، این رو بخون:
http://www.imam-khomeini.ir/fa/c202_128441/%D8%AD%D8%B6%D9%88%D8%B1/%D8%AC_86/%D8%AC%D9%84%D9%88%D9%87_%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D9%86%D8%B8%D8%B1%DB%8C_%D9%88_%D8%B9%D9%85%D9%84%DB%8C_%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85_%D8%AE%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C_%D8%AF%D8%B1_%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87_%D8%AA%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%85_%D9%88_%D8%AA%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D8%AA_%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9
پاسخ:
سلام

خیلی ممنون چراکه نه ... حتما می خوانم.
سلام :))
چه پست شیرینی بود حقیقتاً خیلی وقت بود که از این نوع پستها توی وبلاگتون نخونده بودم اصلا یادم نیست خونده باشم!!
خدا نگهدار نازنینِ شما و نازنین‌های سرزمینمون باشه و ان‌شاءالله که با چشم باز راه درست رو انتخاب کنند...
پاسخ:
علیک سلام
لطف داری ، ممنون عزیزم اگه شیرینی هم احساس کردین حتما بخاطر این فسقل خانم ما هستش دیگه (((-:
ان شا الله .

سلام.
بچه ها همانی می شوند که ما هستیم
بیشتر از گفت های ما به رفتارهای ما دقت می کنند و شبیه اون میشن
پاسخ:
سلام
بله ولی از اجتماع و نزدیکان هم تاثیر می پذیرند  ((-:
بله ولی اونقدر محسوس نیست
مخصوصا تو سنین پایین
من الان پسرم تنها تاثیری که از مهد گرفته پشتک زدن مثل مهدیاره :))
وگرنه همونی رو میگه و همونی رو تکرار میکنه که ما تو خونه و بیرون انجام میدیم
پاسخ:
بله . در سنین پایین حق با شماست اما در نوجوانی و جوانی این معادله تغییر محسوسی می کند و اگر پدر و مادر ( بخصوص مادر ) هم شاغل باشند ضریب تشدید هم خواهد خورد.
ولی این دلیل نمیشه که نقش خودمان را در تربیت و تاثیرپذیری بچه ها نادیده بگیریم بلکه تلاش مضاعفی را می طلبد.
ممنون ((-:
۰۳ آذر ۰۱ ، ۲۳:۵۹ صـــالــحـــه ⠀
مکالمه فابریک بین زن و شوهرهای ایرانی!:)))
خیلی قشنگ بود! :)
پاسخ:
سلام
واقعا بعضی حرفا و اتفاقات منحصر ما زن و مردای ایرانیه .
ممنون و لطف دارید (((-:
با کمترین هزینه و بدون جنجال یک گردش چند ساعته ساده تو خیابان های تهران از شمال تا جنوب و مرکز و از غرب تا شرق آن این روزها به خوبی نشان می دهد چند درصد زنان به حجاب اجباری و مد نظر پایند هستند.
خیلی سخت نیست فقط کافی است با ماشین تو خیابان های مختلف بگردید و فقط مشاهده کنید.
نتیجه شگفت انگیز است . در بدبینانه ترین حالت بالای ۶۵ درصد عدم پایبندی وجود دارد. البته این رقم در سنین پایین تر و نسل جوان درصد بالاتری هست.
پاسخ:
((-:
۲۰ آذر ۰۱ ، ۰۰:۰۸ مهربان بانو
سلام چه قشنگ😊
پاسخ:
سلام
ممنون و لطف داری
شما قشنگ خواندیش (((-:
۲۵ آذر ۰۱ ، ۱۳:۲۵ سارا سماواتی منفرد
این روزها به ناچار بی حجاب و با حجاب در کنار هم حضور دارند.
کاش اقتدارگریان این چینش نسبتا آرام را دستکاری و مهندسی نمی کردند.
زمان که بگذرد منزلت واقعی هرکدام به خوبی روشن می گردد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">