مــخــــروطـ نـاقـص مشــــکـی مــن

آدمی به کلمه زنده است ...
مــخــــروطـ نـاقـص مشــــکـی مــن

اینجا برای من

همچون فانوس کوچک نقره ای

خانه مادربزرگ است !

فانوسی که شاید کم نور باشد !

اما روشن می کند !

تا شاید که بتوانم پیش پایم را ببینم ...

-----------------------------------

استفاده از مطالب این وبلاگ تنها با ذکر منبع مجاز است.

اگر مطلبی را دوست داشتید حتما نظر بدهید.

ممنون می شوم که وقت می گذارید.

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

برای داشتن یک زندگی مشترک موفق باید ...

يكشنبه, ۱۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۵۲ ب.ظ

 

اگر یک سرچ تو اینترنت در مورد  برای داشتن یک زندگی موفق باید چکار کنیم؟ بزنیم کلی مقالات جالب و کلی راهکار و کلی جملات قشنگ قشنگ براتون نمایش داده می شود که خوب می توانید امتحانش کنید و من هم قصد تکرار این جملات کلیشه ای را ندارم که شاید از حوصله این مطلب هم خارج باشد .

ولی من اگر بخواهم بهترین نکته از تجربه زندگی مشترک خودم را در اینجا خیلی کوتاه و خلاصه و جمع و جور بگویم این هست که سعی کنیم با همسرمون « رفیق » باشیم و زندگی خانوادگیمان و مسائلمون در چارچوب خانواده را مبنایش را بر « صداقت و شفافیت » قرار بدهیم حتی اگر دیگرانی باشند که بگویند همه چیز را در نباید به یکدیگر بگویید.

این خود خط بطلانی بر تمام سوءتفاهم ها و اختلاف ها است که حرف بزنیم و درونیات و افکارمون را بصورت واضح و شفاف مطرح کنیم.

در ضمن « ما » باشیم نه « من » یا « او » .

با تمام توان تلاش کنیم « ما » را تحقق ببخشیم و به همدیگر احترام بگذاریم.

 

پ.ن

ممنون از  وبلاگ روزهای تبعید  برای دعوت به نوشتن در ادامه این جمله  « برای داشتن یک زندگی موفق باید چکار کنیم ... » امیدوارم حق مطلب را ادا کرده باشم و دیگر دوستان هم اگر دوست داشتند با نظراتشون به کامل شدن یک مطلب کمک کنند.

 

۰۱/۰۷/۱۷
سارا سماواتی منفرد

آقای شوهر

جملات کوتاه

حال خوب

نظرات  (۹)

سلام
اون جمله تون خیلی خوبه
ما باشیم نه من یا او
پاسخ:
سلام

این ما را من واقعا بهش ایمان دارم .

ممنون و لطف داری عزیزم ((-:
من که ازدواج نکردم ولی دقیقا تو رابطه هم همینه ، خصوصا قسمت حرف زدن
خیلی ها فکر میکنن مثلا طرف باید خودش فلان موضوع رو بفهمه دیگه ، برای همین حرف نمیزنن راجع به خیلی از مسائل و سو تفاهم ها و دلخوری ها پیش میاد …
پاسخ:
سلام

دقیقا همینطوره و من خودم او اوایل ازدواج فکرم این بود که خوب طرف خودش باید بفهمه !!

ممنون عزیزم که خواندی و وقت گذاشتی  ((-:
۱۸ مهر ۰۱ ، ۰۷:۲۴ مهدیار بهشتیان
جز این هم فکر نکنم گزینه‌ای وجود داشته باشه؛ هر چی جز این به سرانجام خیلی جالبی ختم نمی‌شه...
پاسخ:
سلام

ممنون و کاملا موافقم .
۱۸ مهر ۰۱ ، ۱۰:۰۸ مردی در تبعید ابدی ..
ممنونم بابت پست.
خیلی هم عالی.
فکر نمی کردم اینقدر سریع بنویسید :)
پاسخ:
سلام

ممنون و لطف دارید.

خودمم فکر نمی کردم (((-:
۲۰ مهر ۰۱ ، ۰۰:۴۲ حاج‌خانوم ⠀
سلام سارا جان
حرفت کاملاً درسته
ولی یک نکته‌ای هست
آیا ما شدن وبودن، به معنای گفتن همه چیز است؟

همیشه حریم خانواده فرد، باید حفظ شود... همانقدر که زندگی جدید، خانواده شخص است، خانه پدری هم خانواده است. ادغام این دو خانواده، کار درستی نیست.
پاسخ:
سلام

من منظورم مسائل و موضوعات در چارچوب خانواده بود و نه هر مساله ای و حتما اصلاح و تکمیلش می کنم.

ممنون از توضیحات تکمیلیتون و وقتی که گذاشتید.
۲۰ مهر ۰۱ ، ۱۶:۲۰ علی ابن الرضا
سلام .اولین نکته که گفتین واقعا موافقم . صداقت لازمه ی هر رفاقتیه چه برسه به این رفاقت ابدی -البته نه هر چیزیو بالاخره هرکس رازهایی از افراد مختلف داره ـ
ما شدن هم که گفتین خیلی خیلی لازمه -ولی اینم به این معنی نیست که زن یا مرد یکسری علایق شخصی نداشته باشن یا نباید به فکر خودش اشه -به نظرم برای به فکر ما بودن اولا باید به خود رسید.
اما غیر از اینها میشه اشاره کرد به :
۳.گفتگو مخصوصا هنگام مواجهه با مشکل
۴.برخورد درست با خانواده ی خود و همسر
۵ .مقایسه نکردن همدیگه با روابط دیگر دوستان آشنایان

مطلتون مفید بود ممنونم
پاسخ:
سلام

البته منظور من از بیان مسائل مربوط به خانواده بود و نه هر چیزی خارج از آن و در مورد ما شدن به معنی نفی فردیت نبود بازهم در مورد کلیت خانواده و تصمیمات و برنامه ها و در بر گیرنده علائق شخصی هر فرد نبود .
البته مقصر من بودم که خیلی خلاصه اشاره کردم و بسط و توضیح ندادم البته نظر شما به کامل شدن مطلب کمک کرد و ممنونم.

و موارد ۴ تا ۵ هم که صد در صد موافقم و باز هم ممنون که وقت گذاشتید.
۲۱ مهر ۰۱ ، ۱۸:۰۴ فاطمه صاد
سلام
نه فقط تو رابطه با همسر بلکه سایر اعضای خانواده این حرف زدنه خیلی خوبه، من واقعا اگر خواهرم ناراحت باشه خیلی نمیفهمم چرا و به چه علت خب باید حرف بزنه تا بتونیم حلش کنیم دیگه؟! البته خودم هم تو حرف زدن خیلی مشکل داشتم ولی کم‌کم روی خودم کار کردم و موفق شدم :)
پاسخ:
سلام

چه اشاره درستی کردین کلا حرف زدن راه حل بسیاری از مشکلات ناشی از سوء تفاهماتی است که پیش می آید حتی در جامعه هم بسیار مفید و حلال بعضی اختلافات هست و صد البته این حرف زدن راه و روش خودش را دارد و برای آراسته شدن به این سلاح هماطور که شما گفتید فکر کنم باید تمرین داشت.

ممنون که نظرت را گفتی  ((-:
۲۶ مهر ۰۱ ، ۱۱:۳۸ شاگرد بنّا
فقط توجه به حضور و شاهد بودن خدا.
فقط.
پاسخ:
سلام

حتما همبن طور هست.

تشکر از یادآوری خوبتون که خدا در همه جا شاهد و ناظر بر اعمال و رفتارمون هست.
۰۳ آبان ۰۱ ، ۱۱:۵۳ زهراسادات حسینى تبار
گفتگو گفتگو گفتگو...راهگشا و پیشگیری از همه ی مشکلات

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">