مــخــــروطـ نـاقـص مشــــکـی مــن

آدمی به کلمه زنده است ...
مــخــــروطـ نـاقـص مشــــکـی مــن

اینجا برای من

همچون فانوس کوچک نقره ای

خانه مادربزرگ است !

فانوسی که شاید کم نور باشد !

اما روشن می کند !

تا شاید که بتوانم پیش پایم را ببینم ...

-----------------------------------

استفاده از مطالب این وبلاگ تنها با ذکر منبع مجاز است.

اگر مطلبی را دوست داشتید حتما نظر بدهید.

ممنون می شوم که وقت می گذارید.

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

در ستایش مجبوریم

چهارشنبه, ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ۰۹:۴۵ ب.ظ

 

... پیشنهاد فیلم ...

 

مجبوریم ساخته رضا دُرمیشیان را دوست داشتم.

فیلم همچون کارگردانش جسور و بی پروا و آگاهی بخش است و تنها فیلمی قصه گو نیست و دغدغه دارد و بیننده اش را درگیر می کند.

فیلم هایی را که بازتاب واقعیت های اجتماعی هستند و بقول معروف عریان به سراغ حقایق می روند و با بیننده لاس نمی زنند و تحمیقش نمی کنند را دوست دارم.

 

                                        

 

بعنوان بیننده بازی نگار جواهریان بعنوان گودمن فیلم دیدنی بود و درست در نقطه مقابل مجتبی پیرزاده مظهر همه رذالت ها و سیاهی ها .

درمیشیان اصلا در فیلمش طرفین داستان را تطهیر نمی کند هرچند که هر دو قربانی شرایط و تقدیر سیاهشان هستند.

بد نیست کوتاه در مورد داستان فیلم  ( البته بصورتیکه موجب لو رفتن کل آن نشود )  هم اشاره کنم که روایت کننده داستان زنی کارتن خواب و بی هویتی ( گل بهار ) است که معشوقش از ۱۲ سالگی استعمارش کرده و او را وسیله بهره کشی جهت فروش بچه قرار داده است و حالا قصد دارد برای خرید آزادیش او را جهت فرزند آوری به مرد میانسالی که می خواهد بچه از آن خودش باشد با بازی آقای بابک کریمی اجاره بدهد و داستان اصلی از همین جا شروع میشود و گل بهار متوجه می شود که دیگر بچه دار نمی شود اما چرا ؟؟؟ این شروع درام پرکشش با سوژه ای متفاوت است .

سه زن فیلم یعنی سارا که یک وکیل جوان و آرمانگراست ، گل بهار و خانم دکترپندار هر کدام نماینده قشری از زنان جامعه هستند.

 

                                        

 

سارا که نماینده زن مستقل و آگاه است و قوانین از دید او جنبه زن ستیزانه اشان بالا است و حامی زیر پوستی مجرمان هستند را بر نمی تابد.

گل بهار نماینده زن فقیر ، قربانی و سر در گــُم که هیچ از حق و حقوقش نمی داند و تحت بهره کشی مردی حیوان صفت است.

خانم دکتر پندار زن فهمیده و آگاهی است که با واقعیت های جامعه کنار آمده و می داند مشکلات همیشه راحل درستی ندارد و با تفکر خاص خود می خواهد مشکلات را پاک کند.

مردان فیلم هم یا کاملا بد و شریر هستند یا در طرف خوب ماجرا  و البته بعضی ها هم بی تفاوت و خاکستری  ((-:

بیشتر چیزی نمی گویم و امیدوارم اگر دیدید بیایید اینجا و در موردش بنویسید .

آخر اینکه مجــبـــوریــم هرچند سیاه اما دیدنی و تامل برانگیز هست.

 

پ.ن

من فیلم زیاد می بینم اما همه را در اینجا پیشنهاد نمی کنم !

 

۰۱/۰۵/۲۶
سارا سماواتی منفرد

جامعه

خشونت

زنان

فیلم نوشت

نظرات  (۵)

۲۶ مرداد ۰۱ ، ۲۱:۵۲ یاس ارغوانی🌱
سلام. من این فیلم رو دیدم ومتاسفانه برخلاف نظر شما اصلا خوشم نیومد. از شدت حجم سیاه بودن فیلم و همچنین ته داستان. البته من کلا با فیلم‌های سیاه کنار نمیام. ماشاءالله که سینمای ماهم پر از اینطور فیلم‌ها. یک فیلم خوب و امیدوارانه و خوب وجود نداره اصلا :(
پاسخ:
علیک سلام

ممنون که نظرت را گفتی . ( همین مهمه )
من رئال بودن فیلم هرچند بخش تاریک را نشان بدهد بیشتر می پسندم و قبول دارم تا اینکه الکی دلخوش باشم.

برخلاف برداشت شما همه جا پر از تبلیغات این هست ( مخصوصا تلویزیون ) که همه چی گل و بلبل است و این باعث خواب مصنوعی جامعه می شود و جلوی بیان واقعیت ها به جرم سیاه نمایی گرفته میشه .

فیلم های خوب هم هست شاید یک کم کم لطفی باشد (((-:

البته این ربطی به اجاره رحم نداشت یه جورایی فروش خود دختره بود /:
من ندیدم فیلمو ولی طبق توضیحات دوستان تو یه وبلاگ دیگه همچینی بوده گویا
پاسخ:
سلام

نه در مورد اجاره رحم نبودش بلکه خود دختر یا همان گل بهار را به آن مرد در مقابل وثیغه برای آزادیش از زندان و مبلغی پول اجاره داده بود .

ممنون ((-:
سلام
من این فیلم را دیدم
موضوع جالب بود
ولی سیاه نمایی در تمامی جنبه ها واقعا برای من آزار دهنده بود
حتی دکور و راهرو بیمارستان و... واقعا این حجم از سیاهی تو ذوق می زنه
پاسخ:
سلام

موافقم .

همانطور که آخر مطلبم هم اشاره کردم مـجـبـوریم تمرکزش بر نیمه خالی لیوان هست.

واقعا ورودی بیمارستان تو ذوق زننده بود ولی فکر کنم عمدا توسط کارگردان انتخاب شده بود و جنبه بصری داشت.

ممنون از اینکه خواندید و نظر خودتان را گفتید ((-:
۲۸ مرداد ۰۱ ، ۱۳:۵۱ مهدیار پردیس
به جرم «سیاه‌نمایی» جلوی گفتن خیلی حرفا گرفته می‌شه (در واقع سانسورِ غیرمستقیم) در حالی که واقعیت از چیزی که در تصویر می‌بینید هم سیاه‌تره! فقط کافیه توی «همین جامعه» زندگی کنن و نه یه جامعهٔ تخیلی!
پاسخ:
سلام

متاسفانه چنین است و ممنون از نظر خوبتان.

جامعه تخیلی را خیلی خوب آمدید همین دیروز وسط روز جلوی مردم تو اتوبان نیایش با قمه از یک خانم که سوار ماشینش هم هست زورگیری کردند حالا اگه همین بیان بشود یا تو فیلمی نشان داده شود می شود سیاه نمایی (((-:

این هم بخشی از یک سانسور سیستماتیک محسوب می شود و خودسانسوری هم در عرض آن هست.
سلام ، من هم مثل شما واقعی بودن فیلم هارو خیلی بیشتر از دلخوشی الکی دوست دارم:)
پاسخ:
علیک سلام

بزن قدش (((-: 

ممنون از نظرت

داشت یادم می رفت ... خوش آمدی  (((-:

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">