مــخــــروطـ نـاقـص مشــــکـی مــن

آدمی به کلمه زنده است ...
مــخــــروطـ نـاقـص مشــــکـی مــن

اینجا برای من

همچون فانوس کوچک نقره ای

خانه مادربزرگ است !

فانوسی که شاید کم نور باشد !

اما روشن می کند !

تا شاید که بتوانم پیش پایم را ببینم ...

-----------------------------------

استفاده از مطالب این وبلاگ تنها با ذکر منبع مجاز است.

اگر مطلبی را دوست داشتید حتما نظر بدهید.

ممنون می شوم که وقت می گذارید.

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

رویای نیمه شب

دوشنبه, ۲۵ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۲۸ ق.ظ

 

... پیشنهاد کتاب صوتی ...

  

من کتاب صوتی این اثر را گوش کردم و فکر کنم از این لحاظ انتخاب بسیار خوب و مناسبی است بدون هیچ اغراقی اجرا و خوانش عالی آقای مهبد قناعت پیشه را در پسند نسخه صوتی نمی توانم منکر شوم، حقیقتا من را خیلی خیلی زیاد به یاد قصه های ظهر جمعه رادیو می انداخت و این یک حالت نوستالژیک هم برای من داشت.

 

                                          

 

اما داستان ، داستان عشق هاشم و ریحانه است و تنها پیچیدگی آن تفاوت مذهبی این دو که یکی سنی و دیگری شیعه .

در مورد نقش امام زمان ( عجل الله تعالی فرجه ) و حالا بعد مهدویت در این کتاب متاسفانه این مسأله بیشتر به شفا دادن بیماران و رساندن عشاق در این کتاب خلاصه شده که به نظر حقیر بسیار ساده انگارانه و تقلیل دهنده شخصیت آن امام بعنوان منجی و نجات دهنده است. 

به نظرم رویای نیمه شب بیشتر کتابی فانتزی است که در کل داستانی ساده و سر راست و بدون هیچ پیچیدگی و تکنیک خاصی دارد انتهای ماجرا کاملا در همان مراحل ابتدایی حدس زدنی است.( البته از بحث ادبیاتی اگر بخواهیم بهش نگاه کنیم )

چرا گفتم فانتزی ؟ فقط در همین حد اشاره کنم که آدمهای بد قصه به یکباره آنچنان خوب می شوند که در هیچ کارتون یا فیلم آبکی مشابه آنرا ندیده ایم یا با مرگشون از داستان حذف می گردند ! که خیال نویسنده از توضیح راحت شود ...

خوشحالم که نسخه متنی این کتاب را نخواندم چون ارزش وقت گذاشتن برای خواندن کتاب را نداشت نمره من ۲ از ۵ به این کتاب هست و یک نظر شخصی می باشد تا حالا هم اینجا به هیچ کتابی نمره نداده بودم به هر حال هر کتابی زحمت و تلاش نویسنده ای هست که آنرا بوجود آورده و نباید منکر این بعد از قضیه شد . با همه این تفاسیر نسخه صوتی آن دو هفته ای همراه دلنشین من در ترافیک های کلافه کننده عصرگاهی پایتخت بود و کاهنده استرس برای رسیدن به مقصد.

راستی داشت یادم می رفت نویسنده این کتاب هم آقای مظفر سالاری هستند.

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۰۲/۱۰/۲۵

نظرات  (۵)

من این کتاب رو ۲۰ سالم که بود خوندم ، برای ادن سن به نظر منم یکم فانتزی اومد اما جذابیت‌ها و قشنگی‌هایی داشت که بخوام تمومش کنم ...
فکر می‌کنم برای همون رنج سنی خوب باشه فقط . ۱۷ تا ۲۰،۲۱ ..که یک رابطه حسی صرفا با امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف داشته باشن .
پاسخ:
سلام
بله همینطور هست آن جذابیت که فرمودید را داره وگرنه من هم تا به انتها داستان را دنبال نمی کردم
کاملا موافقم با رنج سنی که گفتید یجورایی تو ذهنم بود بهش اشاره کنم ولی گفتم شاید مخاطبی تو این رنج سنی اینجا نداشته باشد .
ممنون از نظر خوبتان و یادآوری و وقتی که گذاشتید.
۲۶ دی ۰۲ ، ۰۰:۲۶ مسلمانِ یاغی ...
ممنونم. استفاده می کنیم حقیقتا.
پاسخ:
تشکر لطف دارید.
۲۶ دی ۰۲ ، ۱۰:۳۴ حسن مجیدیان
اینکه داستان یک صفحه ای ابوراجح حمامی را یک نفر باندازه ی یک کتاب تفصیل بدهد هم به نظرم خودش هنری است...
پاسخ:
سلام
چه جالب در موردش اطلاع نداشتم همانطور که گفتم نمی شود منکر زحمات نویسنده در تألیف کتاب شد.
۰۵ بهمن ۰۲ ، ۱۵:۲۴ یاس ارغوانی🌱
سلام.
با حرفاتون موافقم. فانتزی کودکانه چیزیه که برای توصیف کتاب میپسندم.
پاسخ:
علیک سلام
موافقم با فانتزی کودکانه و همان حالت نوستالژی هم که اشاره کردم شاید بخاطر برقراری ارتباط با کودک درونم بوده باشه.
ممنون از اینکه خواندی و نظرت را راحت  گفتی 😄
۲۰ بهمن ۰۲ ، ۰۷:۳۴ حاج‌ خانوم
سلام سارا بانو
فانتزی برای نوعی از داستان، کاربرد داره که تخیل محض است، نه واقعیت. برای همین استعمال لفظ فانتزی برای این داستان، اساسا درست نیست و در دسته فانتزی، قرار نمی‌گیرد.

اگر متن کتاب ضعیف باشد، هیچ خوانش خوبی، نمی‌تواند ضعف متن را جبران کند. هر چقدر هم خوب خوانده‌شود.
بله، منم تقلیل ارتباط با امام عصر رو نمی‌پسندم. ولی این کتاب، قدم اول است در نوع داستان‌های عاشقانه.

اگر دوست دارید درباره ارتباط با امام، بیشتر بخوانید از همین نویسنده پیشنهاد می‌کنم دو کتاب دعبل و زلفا و مرا با خودت ببر را بخوانید.
اولی در عصر امام هشتم و دومی عصر امام نهم است.
موفق باشید
پاسخ:
سلام خدمت شما
ممنون از نظر و زمانی که گذاشتید.
منظورم از ضعف متن از نگاه محتوایی و پیچیدگی های داستانی بود وگرنه متن کاملا روان و خوش خوانی این کتاب دارد و ایراد نگارش به آن وارد نیست.
شاید من یک کمی انتظار بیشتری از کتاب در ذهنم داشتم و این نافی زحمت نویسنده و نگاه سایر مخاطبین نمی تواند باشد.
ممنون از کتاب هایی که معرفی کردید ان شا الله بخوانم و در همین جا در موردشان بنویسم.


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">