مــخــــروطـ نـاقـص مشــــکـی مــن

آدمی به کلمه زنده است ...
مــخــــروطـ نـاقـص مشــــکـی مــن

اینجا برای من

همچون فانوس کوچک نقره ای

خانه مادربزرگ است !

فانوسی که شاید کم نور باشد !

اما روشن می کند !

تا شاید که بتوانم پیش پایم را ببینم ...

-----------------------------------

استفاده از مطالب این وبلاگ تنها با ذکر منبع مجاز است.

اگر مطلبی را دوست داشتید حتما نظر بدهید.

ممنون می شوم که وقت می گذارید.

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

محرمی دیگر ...

دوشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۴۸ ب.ظ

 

برای کربلایی شدن باید از همه چیزت بگذری حتی از خودت ...

وگرنه هیچوقت از قبرستان تعلقات بیرون نخواهی آمد و اگر هم بیایی یا به بیراهه خواهی رفت یا در میانه راه به یزید خواهی پیوست ...
کم نبودند آنها که سینه چاک حسین (ع) می نمودند اما آنجا که باید فریاد بزنند،سکوت کردند و آنجا که باید پا در رکاب کنند،گوشه انزوا برگزیدند و سر در گریبان دنیا فرو بردند.

برای رسیدن به حسین (ع) هم شور می باید و هم شعور ...

 

اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ (اَبَداً) ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ

 

 

پ.ن

متن از من نیست و نویسنده آنرا هم نمی شناسم.

۹۸/۰۶/۱۸

نظرات  (۶)

۱۹ شهریور ۹۸ ، ۰۰:۰۳ مهربان بانو
سلام
باید چی کار کرد؟چه جوری باید از خودمون هم بگذریم؟چه راه هایی وجود داره؟باید چه مراحلی رو پشت سر بذاریم تا به جایی برسیم که اگه در کربلا بودیم یار امام حسین می شدیم؟
پاسخ:
سلام

ممنون از نظرتون
اینها سوالاتی هستند که خود من هم به دنبال جوابشون هستم .
شاید تعمق در راه و بیانات حضرتش راهگشا باشه من که فکر کنم هیچکس نمی توانست مثل امام حسین باشد جز خود آن حضرت.
من خودم اینقدر تعلقات دنیوی دارم که اگر بر فرض محال آنجا بودم جزو آن افرادی بودم که شبانه امام را ترک کردند و رفتند ...
۱۹ شهریور ۹۸ ، ۰۸:۳۵ مهربان بانو
سلامی دوباره.
تو وبلاگتون نوشتید چادری هستید منم خیلی دوست دارم چادری بشم ولی خب فعلا لیاقتش رو نداشتم.قبلا مدتی چادر سر کردم و بعد گذاشتم کنار.خوشحال می شم در مورد اینکه چی شد چادری شدید با هم صحبت کنیم.در مورد چادر ،حجاب کتاب خوندید تا حالا؟کسی رو می تونید علاقه مند به حجاب و چادر کنید؟از بچگی حجاب داشتید؟چادر سر می کردید؟تو خانواده ی شما ، خانم ها همه چادر سر می کنن؟تو مهمونی ها هم چادر سر می کنید؟ببخشید خیلی سوال پرسیدم.
پاسخ:
علیک سلام

خوشحال شدم دیدم که تو شرایط فعلی و اجتماعی به حجاب علاقه دارید.
تو مطلب هدیه ماندگار اینکه چی شد چادری شدم را نوشتم اگه دوست داشتی حتما بخونش.
راستش در مورد حجاب تا حالا من بیشتر به دل خودم مراجعه کردم تا مطالب مرسوم و رسمی و اصلا علاقه ای هم به تحمیل عقیده خودم در مورد حجاب ندارم و سعی هم نکردم تا حالا کسی به چادر متمایل کنم ولی برای من حجاب یک دستور دینی هست و چون فکر می کنم باید بهترین بود برای من چادر اون بهترینه هست.
تو خانواده ما دوتا خانم های مسن هستند که چادریند و راستش تو مهمونی ها هم چادر سر نمی کنم اگه لازم باشه فقط روسری.
یک جاهایی تو مسافرت و ماشین هم که خودم و شوهرم باشیم چادر سر نمی کنم.
داشت یادم می رفت تو زمینه حجاب خیلی وقت پیش ها کتاب مساله حجاب استاد مطهری را خواندم و بعضی سخنرانی های مرحوم طالقانی را گوش کردم.
من خودم باید خیلی روی خودم و شناختم کارکنم که در مقابل وسوسه های  روزانه و زیادی که هست تا چادرم را کنار بزارم دوام بیارم با این حال باز هم اگه سوالی داشتید خوشحال میشم.
سلام
تسلیت عرض می کنم
اگه بتونیم جمله ی کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا رو درک بکنیم می تونیم از قبرستان تعلقات بیرو بیایم
پاسخ:
سلام

بله همینطوره و اینکه اصلا چرا امام حسین قیام کرد و هدفش را اصلاح امور امت جدّش اعلام نمود.

ممنون از حضورتان
۱۹ شهریور ۹۸ ، ۱۳:۵۵ مهربان بانو
خیلی ممنون از توضیحاتت عزیزم🙏😘
پاسخ:
خواهش می کنم ...

((-:
۱۹ شهریور ۹۸ ، ۱۴:۰۲ محسن رحمانی
درس عاشورا درس زندگیست
درس خوبی وفلاحت، بندگیست
اگر چه اندک است طول وقوعش
هزاران درس داد آن با طلوعش
پاسخ:
سلام

ممنون بابت این شعر زیبا و خواندنی
۱۹ شهریور ۹۸ ، ۲۰:۲۴ محسن رحمانی
سلام
خواهش می کنم.
پاسخ:
((-: