مــخــــروطـ نـاقـص مشــــکـی مــن

آدمی به کلمه زنده است ...
مــخــــروطـ نـاقـص مشــــکـی مــن

اینجا برای من

همچون فانوس کوچک نقره ای

خانه مادربزرگ است !

فانوسی که شاید کم نور باشد !

اما روشن می کند !

تا شاید که بتوانم پیش پایم را ببینم ...

-----------------------------------

استفاده از مطالب این وبلاگ تنها با ذکر منبع مجاز است.

اگر مطلبی را دوست داشتید حتما نظر بدهید.

ممنون می شوم که وقت می گذارید.

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

نذری

چهارشنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۰۸ ب.ظ

 

دیشب از مراسم عزاداری برمی گشتیم و پیاده بودیم که نزدیک محلمان خانه ای نذری می دادند.

علی گفت : بیا نذری بگیریم و بریم خانه و واستادیم تو صف نذری .

بعد از کلی معطلی و اینجور حرفا دیگه دو سه نفر مانده بود که به من برسد یک آقایی آمد جلوی در و گفت: خانم ها نذری تمام شد و چندتایی بیشتر نمانده و وانستین ! 

یک دفعه قیامتی برپا شد و نفرات پشتی به سوی درب خانه هجوم آوردند و صف بهم خورد و دعوای شدیدی هم چند لحظه بعد از این حرکت بین کسانی که نوبتشان رسیده بود و آنهایی که از عقب هجوم آورده بودند در گرفت .

چشمتان روز بد نبیند چه فحش هایی که رد و بدل نشد !!

در این گیر و دار یک خانم نسبتا قوی هیکل یکی از خانم ها را هل داد که خورد به من و بنده خدا تعادلش را از دست داد و غذایش ریخت روی چادرم .

از عصبانیت داشتم منفجر می شدم اما خودم را کنترل کردم.

خلاصه سهم من از ماجرای نذری این بود !

آخرش هم بی خیال شدم و فقط با نذری که علی توانسته بود بگیره برگشتیم خانه!

باز سمت آقایون بهتر بود و آنها با تمام شدن نذری راحت تر کنار آمده بودند !


آدم صحنه هایی می بیند که ... ولش کن فقط می توانم بگویم متاسفم برای خودمان .

 


 

قصه ماه را زیاد شنیده ایم ...

قصه آب که درست مقابل چشمایت بی آبرو شد ...

قصه چشمهایت که نذر چشم های حسین (ع) شد ...

به پایان قصه برادریت که می رسیم دلم از جا کنده می شود

می دانم آخر قصه تو حسین کمر خم می کند ...

آخر قصه تو حسین تنها می شود ...

تنهاترین سردار ...

اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِاللّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنآئِکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللّهُ اخِرَالْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ

 

موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۲۸
سارا سماواتی منفرد

روزمرگی های من

گرانی

نظرات  (۱۰)

هیچ وقت از حضور در بین عزاداران با این فرهنگ خوشم نیامده
صادقانه بگویم
امروز هیچ دسته یا محله ای نرفتم و ترجیح دادم به وبلاگم سروسامانی بدهم

قرآن بعد از ظهر را هدیه کردم به مقام حضرت عباس

واقعا پوستین وارونه از دین و عاشورا بسیار بدتر از بی دینی هست به اعتقاد من
پاسخ:
حرف حساب جواب ندارد ...

حاجت روا باشید .
۲۸ شهریور ۹۷ ، ۲۳:۱۳ حـ . آرمان (استاد بزرگ)
اینا همش دلیل اینکه فلسفه و فرهنگ نذری دادن رو به کل فراموش کردیم یا کلا فبد جا افتاده.
هیچوقت از این شیوه نذری دادن خوشم نیومده.
معتقدم کسی که با نیت نذر آقا امام حسین دنبال نذریه به یه چای ساده هم قناعت میکنه.
متاسفانه برخی از افراد از روی نا آگاهی و بعضا از روی بی فرهنگی عامل همچین رفتاری تو صف نذری میشن.
تو این شبهای عزیز التماس دعا داریم.
پاسخ:
بله فکر کنم فلسفه نذری و نذری دادن در مرور زمان از مسیر اصلی خودش منحرف شده .

محتاجیم به دعا
حاجت روا باشید.
خدا آخر و عاقبت مارو بخیر کنه.
تو صف یارانه دعوا داریم، تو صف نونوایی رحم نمی کنیم، تو صف ترافیک می خوایم همدیگر رو زیر بگیریم، کلاً با صف میونه ی خوبی نداریم به دید مسابقه می بینیم.
پاسخ:
واقعا خدا خودش کمکمان کنه .
البته فکر کنم مشکل از خود صف نباشه آستانه تحملمان پایین آمده و شعورمان نم کشیده .

ممنون از حضورتان .
دیدم آدمایی ک به هزار امید و آرزو برا این ک شکم خانوادشون امشب سیر باشه توی این صفا وامیستن . البته باز هم دلیل نمیشه ک این رفتارو بکنن اما اینطوری ک بهش نگاه کنیم یه کم ذهنمون آروم میشه . ظرفیتا پُر شده این روزا و توی این وضعیت ...
پاسخ:
بله کمبودها هم بی تاثیر نیست ولی توجیه کننده چنین رفتاری نخواهد بود.


ممنون از نگاهتان ...
سلام ی وقتهایی نباید بعضی چیزارو دید تا طعم ومزه قشنگی که توکاممون اومده ماندگار باشه
پاسخ:
سلام
کاش یک ریموت کنترل داشتیم و اینجور صحنه های ناخوشایند را پاز می کردیم و با دگمه فوروارد خیلی سریع از روش رد می شدیم .
((-:
میشه آخر دهه اول بهشون گفت
غذا داری هاتون قبول باشه :/
پاسخ:
این غذا داری بدجور مورد اقبال عمومی هم است  ((-:
اینجور نذری ها رو اصلا نمی پسندم
چقد خوب بود که این هزینه ها صرف
افراد مستمند و بی بضاعت میشد
پاسخ:
موافقم .
ولی خوب یا بد این نوع نذری دادن جزوه فرهنگ این ایام شده و حتی میشه گفت مورد اقبال عمومی هم است.
عاقبتتون بخیر
پاسخ:
((-:
خدای من :|
مگه طلب داشتن :|
پاسخ:
متاسفانه بعضی ها از همه طلب کارند و رفتارشان طلبکارانه است .

)))-:
۰۵ مهر ۹۷ ، ۰۲:۰۴ خانم معلم
متاسفانه از این دست اتفاقات زیاد میوفته :/
پاسخ:
سلام
آره الان بعد از جند روز که یادش می افتم لبخندی می زنم و به خنده می افتم.حداقل باعث لبخند هست بعد از چند روز یا مدتی بعد که بخاطر بیاریش !!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">