مــخــــروطـ نـاقـص مشــــکـی مــن

آدمی به کلمه زنده است ...
مــخــــروطـ نـاقـص مشــــکـی مــن

اینجا برای من

همچون فانوس کوچک نقره ای

خانه مادربزرگ است !

فانوسی که شاید کم نور باشد !

اما روشن می کند !

تا شاید که بتوانم پیش پایم را ببینم ...

-----------------------------------

استفاده از مطالب این وبلاگ تنها با ذکر منبع مجاز است.

اگر مطلبی را دوست داشتید حتما نظر بدهید.

ممنون می شوم که وقت می گذارید.

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

چهاردهم فروردین

يكشنبه, ۱۴ فروردين ۱۴۰۱، ۰۴:۲۴ ب.ظ

 

دیروز که روز طبیعت بود دو نفر و تقریبا نصفی نزدیکای ظهر لباس پوشیدیم و همراه دینو و یک سبد بزرگ تنقلات و یک فلاسک چای عطری و یک ظرف هندوانه قاچ شده رفتیم یک گوشه دنج توی پارک نزدیک خانه و زیلو مان را پهن کردیم . علی آقا بلافاصله مشغول سیخ کردن جوجه کباب و روشن کردن منقل و پر حرفی های مردانه شد ، دو ... سه تا خانواده گوگولی هم دور و ورمان مشغول خودشان بودند.

امروز هم که اولین روز ماه مبارک رمضان بود و دیروز هم که نشد به روال سال های قبلم به پیشواز بروم و راستش هنوز نمی دانم روزه گرفتن با شرایط من جور در می آید یا که نه ؟؟ ( باید با پزشک در این مورد حتما مشورت کنم )

خلاصه هر جوری بود امروز بیدار شدم و سحری را که نیمه آماده کرده بودم را حاضر کردم و با هر زحمتی بود علی آقا را از خواب هفت پادشاه بیدارش کردیم که حداقلش سحری بخورد حالا اینکه روزه بماند یا که نه تا عصر مشخص می شود و بر من نامعلوم !!

از همه مهمتر اینکه امروز نرفتم سر کار و چهاردهم فروردین را هم تعطیل اعلام کردم !! چون واقعاً حس و حالش نبود و دوست داشتم حتما اولین روز ماه رمضان را روزه بگیرم و نمی خواستم ساعت کار زیاد و گرفتاری های شغلی یک وقتی کار خرابی بکنند.

 

دقت کردید دیگه دوست ندارم به علت یک سری دلایل شخصی و غیر شخصی در مورد مسائل روز و شرایط و اتفاقات بصورت مستقل و جداگانه مطلب بنویسم ؟!

اینجا دیگه بیشتر در مورد کتاب هایی که می خوانم و فیلم ها و سریال هایی که می بینم خواهم نوشت.

تو همین ها هم کلی حرف و سخن هست و کلی از حرف ها و افکارم را تو همان بخش های معرفی خواهم زد.

فکر می کنم اینجوری هم جالب تر و هم ملموس تر باشند.

 

الهی به امید تو ...

۰۱/۰۱/۱۴
سارا سماواتی منفرد

حال خوب

دل نوشت

روزمرگی های من

نظرات  (۸)

سلام خانم سماواتی
اولا : سال نو و بهار طبیعت رو بهتون تبریک میگم . و امیدوارم همیشه سلام و سلامت و تندرست در کنار خانواده زندگی کنید .
دوما :بهار قران و سرآغاز سال جدید زندگی که خدا به ما توفیق عبادات داد تا دوباره در سفره خان بزرگش بشینیم و از الطاف الهی بهره من بشیم و از عبادت کنندگان خدای متعالل بشیم رو خدمت شما تبریک میگم .
سوما . این وبلاگ با فکر و تفکرات شما وبلاگ است .همان طور که حدود جند ماهی بود بروز نشده بود . باز هم این اختیار دشت شما که چگونه مطلب بنویسید تا مخاطبین استفاده کنند .
بازم ممنونم که سری به وبلاگتون زدید و خوشحالمون کردید . هرچند بنده وبلاگم به روز رسانی نمیشه ولی همیشه سرمیزنم و مطالب دوستان رو مطالعه میکنم. بیشتر در قسمت سایت فعالیت دارم . با تشکر و سلامتی برای شما و خانواده محترم .
پاسخ:
سلام علیکم

امیدوارم جناب علیان سال جدید براتون پر از خیر و برکت و رزق و روزی باشد و همراه خانواده محترمتان سال خوبی را آغاز کرده باشید.
طاعاتتان مقبول درگاه الهی.
منظورم این بود که این مطالب فقط یک معرفی ساده نخواهد بود و در ورای این معرفی ساده کلی حرف و سخن دارد (((-:

ممنون از حضورتون.
راستی من عادت کرده بودم بین کتاب های معرفی شده تون چند تا مطلب اجتماعی هم ازتون بخونم ولی درک میکنم چرا نمیخواین ...

الان موقع لذت بردن از با هم بودنه ...

پاسخ:
سلام

حالا من گفتم شما چرا باور کردید که در مورد اوضاع و احوال ننویسم (((-:   مگه میشه  ...

این شاید یکی از دلایل شخصی باشد.

ممنون
۱۶ فروردين ۰۱ ، ۱۱:۵۳ حسین بوذرجمهری
سلام
سال نو برای شما و خانواده گرامی و کوچولوی گوگولیتون انشالله پربرکت باشه :)
ولی عبارت «پر حرفی‌های مردانه» یه کمی برام غریب بود. پرحرفی رو بیشتر برای خانما به کار میبرن :دی
پاسخ:
سلام
سال نو شما هم مبارک و ان شا الله سال خوبی را در کنار همسرتون و دخترای خوشگلتون همراه با دلخوشی شروع کرده باشید.
ممنونم از شما.
منظورم بصورت عمومی در مورد آقایون نبود اشاره ام به همسرجان بود که موقع آشپزی و غذا درست کردن کلی حرف می زند که همش تعریف از خودش هست (((-:
( حق با شماست )
۱۶ فروردين ۰۱ ، ۱۷:۳۸ یاس ارغوانی🌱
سلام. نوشتن از احوالات و روزمرگی خیلی خوبه. من بشخصه کسایی که روزمرگی هارو مینویسن خیلی دوست دارم و خوشم میاد. :))
البته که معرفی فیلم و کتاب هم خوبه. :) اما سخت نگیرید راحت باشید.
پاسخ:
سلام

ممنون ، چه خوب ... من هم خودم روزمرگی خواندن را خیلی دوست دارم .

مرسی که هستید و می خوانید من خودم به شخصه ازت ممنونم.
دیدم یکی از کامنتا به پرحرفی مردانه ایراد گرفته
اومدم بگم به عنوان یه مرد پرحرفی مون و تصدیق می کنم :)
رو دورش بیفتیم دیگه نظیر نداریم !

سلام. عیدتون مبارکا
پاسخ:
سلام

سال نو شما و همچنین بهار قرآن بر شما هم مبارک.

دنبال یک کلمه بودم برای توصیفش که دیدم خودتون گفنید باید رو دورش بیافتیم و جدا هم همینطوره و من فکر می کنم که آقایون باید تو موقعیت مناسبش قرار بگیرند یا از اون کاری که می کنند خوششان بیاید و فکر کنند کسی مثل اونها نمی تواند آن کار را انجام بدهد. ( علی آقای ما که اینجوری هستند )
البته آدم تا آدم هم فرق می کند.

ممنون از اینکه خواندید  ((-:

سلام خانم سماواتی منفرد
سال نو با تأخیر ، بر شما و خانواده گرامی مبارک.
دو نفر و نصفی که نوشتید اتفاقا نام فیلمی بود که در بچگی دیدم و علیرضا خمسه در آن بازی می کرد و در آخر هم نوشته اید که می خواهید از کتابها و فیلمهایی که دیدید یا خواهید دید ، بنویسید. اتفاقا خیلی عالیست و من الان مدتیست که یادم به برخی از فیلمها می افتد که در گذشته دیده‌ام ولی متأسفانه نام آنها را نمی دانم تا از طریق نت تماشا کنم.
بیشتر در سایت مشغول هستم و اتفاقا یکی از بچه‌های بیان برای ویرایش و نحوه های درست نوشتن یعنی همان seo کمکم می‌کند.
درین موارد نوشتید حتما سر میزنم. و نظر می گذارم.
من دنبال مخاطبان دوطرفه و پایدار هستم. انشاءالله که بتوانم مخاطبی خوب برای شما باشم. نمی گویم هر روز یا حتما هفته به هفته سر میزنم و نظر می گذارم ولی حداقل هر پانزده روز یکبار سر میزنم و به مطالب شما نظر خواهم داد.
داشتن خانواده واقعا ارزشمندست. منهم برای دو یا دو سال نیم دیگر انشاءالله و حتما به جرگه متاهلین خواهم پیوست. اگر همین طور بخوبی پیش برود حداقل مسکن و وسایلی برای شروع دارم و برای کار دیگر از نقاشی و کارگری فاصله می گیرم و چندماه دیگر مغازه می زنم و بالأخره درآمد درمیارم. همچنین نباید فراموش کنیم که بالأخره وام ازدواج و غیره نیز هست و شاید اصلا مثلا خانمی که قصد ازدواج با ایشان را داشته باشم حقوق بگیر باشد و در پیشرفت و هزینه‌ها مشارکت کند. چشم طمع به حقوق و درآمد همسر ندارم و منظورم کمک و ارتقای زندگی زناشویی است. من ازدواج خواهم کرد برای زندگی ساختن نه جنگ و جدال و...
تشکر از مطلبتان
دوباره سر خواهم زد.
پاسخ:
سلام آقای ارشادی
ممنون و طاعاتتون قبول .
چه جالب من اسم این فیلم یادم رفته بود و اشاره جالبی داشتید.
لطف می کنید که وقت م گذارید و می خوانید و نظر هم می دهید.
ان شا الله بهترین قسمتتون بشود و خوشبخت بشوید.

ممنون از نگاهتون
سلام
منهم اصلا نشد به پیشواز بروم و اتفاقا من نیز بحران و حوادثی را گذراندم و همچنین ناراحتی‌هایی فعلا دارم که شاید مجاز باشد روزه نگیرم ولی واقعا نمیدانم. از حاج آقای مسجد شهرک مسکونی خودم در کرمانشاه ، پرسیدم که خانه نگرانم هستند و می گویند فعلا مدتی بنشین خانه تا اتفاقات گذشته از ذهنت بیرون برود و ایشان که کم و بیش مطلع بودند به آرامی گفتند که آره! به حرفشان بکن. خواستم در مورد روزه نگرفتن بپرسم که رویم نشد و برگشتم.
مطلب خوبی بود. ساده ولی گیرا.
تشکر
پاسخ:
امیدوارم هرچه زودتر اتفاقاتی را که می گویید فراموش کنید و من فکر می کنم ماه رمضان و فضای معنوی آن فرصت مناسبی برای خارج شدن از روزمرگی های زندگی هست.
موفق باشید

لطف دارید ، ممنونم.
من اینگونه مطلب هایت را دوست دارم. پخته و سنجیده نوشتی!
موفق باشی
پاسخ:
ممنون ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">