مــخــــروطـ نـاقـص مشــــکـی مــن

آدمی به کلمه زنده است ...
مــخــــروطـ نـاقـص مشــــکـی مــن

اینجا برای من

همچون فانوس کوچک نقره ای

خانه مادربزرگ است !

فانوسی که شاید کم نور باشد !

اما روشن می کند !

تا شاید که بتوانم پیش پایم را ببینم ...

-----------------------------------

استفاده از مطالب این وبلاگ تنها با ذکر منبع مجاز است.

اگر مطلبی را دوست داشتید حتما نظر بدهید.

ممنون می شوم که وقت می گذارید.

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

عنکبوت

شنبه, ۳ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۴۱ ق.ظ

 

... معرفی فیلم ...

 

                                         

 

فیلم عنکبوت به کارگردانی ابراهیم ایرج زاد و نویسندگی اکتای براهنی درباره سعید حنایی (۱) خفاش شب مشهد و یکی از قاتلین زنجیره ای ایران است.

آقای ایراج زاد قصد ساختن یک تریلر از این اتفاق ناخوشایند و دهشتناک اجتماعی تاریخ ایران را داشته است اما حالا این ضعف فیلم نامه بوده است یا تیغ سانسور من نمی دانم اما به نظرم چندان موفق نبوده است .

به جز نقطه عطف اولیه فیلم جایی که یک مسافرکش شخصی برای زن سعید حنایی ( با بازی محسن تنابنده ) با نقش آفرینی ساره بیات مزاحمت ایجاد می کند دیگر هیچ هیجانی و احساس تعلیقی در فیلم احساس نمی شود از این به بعد فیلم روایت کننده است .

روایتی ضعیف و گذرا از پرونده سعید حنایی.

به نظر از این داستان جنایی و عبرت آموز می شد اگر ابر و باد و مه و خورشید دست به دست هم نمی دادند فیلم چشمگیر و دیدنی عرضه کرد (۲) .

 

                                          

 

سکانس آخر فیلم صحنه برخورد سعید حنایی با زنش در زندان هم به نظرم صحنه برتر این فیلم بود.

اگر دیدید و دوست داشتید حتما نظرتون را با دیگران به اشتراک بگذارید .

      

                                          

 

 

(۱) قاتل زنجیره ای ایرانی که مرتکب قتل ۱۶ زن در شهر مشهد گردید و هدف خود از این قتل ها را پاکسازی جامعه و خیرخواهانه می دانست اما بنا بر شواهد قضایی ۱۳ نفر از این زنان مورد تجاوز قرار گرفته بودند  ( ۱۳۴۱- ۱۳۸۱ )

 

(۲) اخیرا فیلمی به کارگردانی علی عباسی و بازی زهرا امیر ابراهیمی از این موضوع در اردن ساخته شده که در جشنواره کن حضور داشته است ( من این فیلم را ندیدم ).

 

پ.ن

حالا چرا به سعید حنایی لقب قاتل عنکبوتی دادند ؟

چون طعمه های خودش را به خانه اش ( در غیاب زن و فرزندانش ) می کشاند و آنها را در آنجا به قتل می رساند.

نظرات  (۱۲)

احتمالا انقدر سانسورش کردن هیچی از فیلم نمونده 0__0
مثل فیلم خانه دختر
پاسخ:
سلام
به هر رفتن سمت این موضوعات با توجه به حساسیت ها و انواع قوانین دست و پا گیر ریسک بالایی دارد.

خانه دختر از آن فیلم ها هست که دوست دارم ببینم ولی تا حالا نشده (((-:
اگه سانسورش زیاده و داستان کیفیتش را از دست داده بهتره بی خیال دیدنش بشم  ))-:{
اصلا خانه دختر طوووری سانسور شده
که شما متوجه نمیشید قضیه چی بوده !!!
من تو یه پیج اینستا دیدم که اره اصلا موضوع اصلی فیلم تجاوز بوده
پاسخ:
با این اوصاف فکر کنم با تخیل خودمون باید فیلم را ببینیم .

من اینجور فیلم دیدن را دوست ندارم یک طوری تحقیر کننده است.


ممنون (((-:
داستان فیلم رو دوست ندارم. و خب احتمالا نخواهم دید.
پاسخ:
سلام

اینجور مواقع به عنوان یک تجربه ناخواسته بهش نگاه کنیم می تواند جالب باشد و ترغیب کننده به هرحال زندگی پر از دوست نداشتنی ها هست (((-:

ممنون از نگاهت .
۰۴ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۱:۴۹ مترسک ‌‌‌‌‌
مدت‌ها فیلم توقیف بوده و علاوه بر اون، تیغ سانسور هم حسابی کارد آجینش کرده و طبیعتاً با فیلمی زخمی و ناقص طرفیم اما سخت منتظرم نسخهٔ نمایش خانگیشم تا ببینمش.
پ.ن: من چون تنهایی سینما رفتن بهم مزه نمیده و اکثراً هم کسی همراهم نمی‌شه که سینما بریم، برای همین قدری صبر می‌کنم تا نمایش خانگیش بیاد و بعد ببینم.
پاسخ:
سلام

حق با شم است امان از دست این سانسورچی ها که به خودشون اجازه می دهند به جای دیگران فکر کنند و تصمیم بگیرند.

من هم نسخه خانگی را دیدم در نماوا ولی فعلا مثل سینما باید هزینه بلیط پرداخت کنید.

ممنون از نگاهتون (((-:
۰۵ ارديبهشت ۰۱ ، ۰۹:۴۹ مترسک ‌‌‌‌‌
سلام
البته منم دانلود قانونی می‌کنم منتها بعد از اکران :)
نمی‌دونم چرا با استریم و اکران آنلاین زاویه دارم! فایلشو می‌گیرم با آسودگی خیال و آفلاین تماشا می‌کنم :))
ارادت :)
پاسخ:
سلام
من هم اولین بارم بود و معمولا زیاد عجله تو دیدن فیلم در زمان اکران ندارم و سر فرصت و با حوصله بیشتر دلنشینم هست.

ممنوم ((-:
سینمای ایران پیر شده
یا اصلا جوون نبوده که پیر بشه
بیشتر آثار یا فیلمنامه ندارن یا تکنیک و یا هر دو و برام واقعا جای سواله که چرا ابتذال هالیوودی تو فیلم ها هست اما فرم هالیوودی نیست؟
پاسخ:
سلام

خوش آمدید.


ممنون از نگاهتون
سلام زنده باشین
پاسخ:
سلام
سلامت باشید ان شا الله.
حتماً می‌بینمش مرسی سارا بانو خیلی عکسهای خوبی هم گذاشتی :))
پاسخ:
سلام

لطف داری و ممنون از نگاهت و امیدوارم اگه فیلم را دیدی تو کارت و آموزش بچه ها و آیندشون مفید فایده باشد.
سلام سارا بانو

خیلی متشکرم **
پاسخ:
لطف داری عزیزم ، ممنون.

((-:
سلام
اتفاقا اون روز دیدم
والا ما مستندش هم برا درس مون تحلیل کردیم
پاسخ:
سلام

ممنون که خواندی.    ((-:

حقیقتش داستان ها و حوادث و اتفاقات اگه ازشون درسی گرفته نشود پس چه سودی دانستنشان خواهد داشت ...
۲۲ ارديبهشت ۰۱ ، ۰۰:۳۱ زهراسادات حسینى تبار
چیزی که عجیب و ترسناک میاد مصاحبه ی واقعی با خانواده ی قاتل هست که معتقد هستن کار پسر و پدرشون بسیار کار درستی بودی .و یه جورای پسرش انگار میخواد راه پدرشو ادامه بده!
پاسخ:
سلام

واقعا ترسناکه این افکار حذف کننده که متاسفانه همه زمانی و همه مکانی طرفداران پر پا قرصی هم برای خودش دارد .
من نمی دانستم این موضوع را ولی تو فیلم پسرش با اینکه نوجوان هست طرفدار پدرش هست و کارهاش را تایید می کند.

ممنون که خواندی و نظر دادی ((-:
خفاش شب مربوط به زمان ما بود. من راهنمایی می رفتم که قتل های سریالی اینان خبرساز شد.
چندی قبل دوباره خبرساز شد و حتی برخی می گفتند که از مرکزیت دستور گرفته بودند و البته این را شبکه های خارجی گفته بودند و این شبکه ها هم مخالف نظام هستند. بهرصورت من فیلمش را ندیدم.
در گذشته زیاد فیلمهای قتل سریالی از خارجی و ایرانی می دیدم.
موفق باشید.
پاسخ:
سلام

شایعات بی اساس زیادند ولی ممکن است قاتل ناخوداگاه تحت تاثیر جو یا سخنان افراد قرار گرفته باشد چنانکه در این فیلم محرکش برای اعمال خشن صحبت های افراطی و زن ستیزانه مادرش هست.

ممنون از حضورتان.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">