مــخــــروطـ نـاقـص مشــــکـی مــن

آدمی به کلمه زنده است ...
مــخــــروطـ نـاقـص مشــــکـی مــن

اینجا برای من

همچون فانوس کوچک نقره ای

خانه مادربزرگ است !

فانوسی که شاید کم نور باشد !

اما روشن می کند !

تا شاید که بتوانم پیش پایم را ببینم ...

-----------------------------------

استفاده از مطالب این وبلاگ تنها با ذکر منبع مجاز است.

اگر مطلبی را دوست داشتید حتما نظر بدهید.

ممنون می شوم که وقت می گذارید.

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

ضعیفه دِ ببین !!

يكشنبه, ۵ آبان ۱۳۹۸، ۰۹:۰۹ ب.ظ

 

به مناسبتی به اجبار و نه از روی میل و رغبت در شغلم در برخورد با مراجعین مختلف قرار گرفته ام .

حالا از سختی و اعصاب خرد کنی برخورد با همه جور آدم از هر قشر و سطحی که بگذریم برایم جالب بود که هر فردی تو برخوردش با من چطور خطابم می کند!؟؟

اکثراً خوش برخورد هستند و سلام می کنند و عنوان خاصی بکار نمی برند و پس از انجام کارشان حالا با تشکر یا بی تشکر می روند اما امان از وقتی جواب به خاطر روال های اداری و غیره منفی باشد !

آنجا هست که رفتارهای آدما متفاوت می شوند٬بیشتری مودبانه سوال می پرسند و مشکل را جویا می شوند ولی هستند آدم هایی که می گن :

خانم محترم توجه کنید!

حاج خانم ببینید!

خانم ببین !

خواهرم نگاه کن !

دخترم عرضی داشتم!

آبجی !!

خانمم ببین !

خانمی اینجا را ببین !

دختر جون ببین ... !!

ضعیفه دِ ببین ... !!!!!

 

پ.ن 

سعی کردم به ترتیب از بالا به پایین بیشترین به کمترین باشه !

این آخریه را فقط یک نفر گفت اونم خون از سیبیلاش می ریخت !!! داغونم کرد 🙄😥 

شایدم جوگیر سریال ستایش بود !

 

 *چرا ما ایرانی ها اینقدر تمایل به دور زدن قانون داریم ؟؟؟

 

۹۸/۰۸/۰۵
سارا سماواتی منفرد

جامعه

روزمرگی های من

طنز

نظرات  (۷)

۰۵ آبان ۹۸ ، ۲۱:۴۰ محسن رحمانی
واقعا.
معمولا هر قشری یه طور خطاب میکنه.از تحصیلکرده تا تحصیل نکرده .
پاسخ:
داغونم از دستشون 😎😥
۰۶ آبان ۹۸ ، ۱۵:۰۰ حسین بوذرجمهری
کدومشو دوست داشتید؟!
پاسخ:
سلام

بیشتر دوست داشتم وقتی بهشون می گفتم چیکار کنند بدون چانه زدن و التماس الکی و حاشیه رفتن بروند بدنبال انجام کارهایی که بهشون میگم اما آدم چیز فهم خیلی خیلی کمه ...

باز اولی قابل تحمل تر بود ((-:
۲۹ آبان ۹۸ ، ۱۵:۱۱ استاد: دست نویــس ...
سلام
خداقوت

من خودم ترجیح میدم، که بدون عنوان گذاری خاصی ؛ فقط با یه سلام و خیلی به ندرت (خسته نباشید) .... متناسب با اون کارم بحثم رو پیش ببرم ....

بنظرم اینجوری هم خودم راحت تر هستم و هم مخاطبم که قرار است کارم رو انجام بده : نه گارد میگیره و نه صمیمی و راحت بشه و ....

چون نمیدونم چه جور فکر و عقیده ای داره و اصلا آیا از الفاظی که بکار میبرم ، حس خوبی داره یا متنفره...
پاسخ:
سلام
متاسفانه آموزش از پایه در کشور ما ضعیف هست و به جای یک سری محفوظات باید این موارد در مدارس آموزش داده شود .

ممنون از نظرتان و نگاهتان .
۳۰ آبان ۹۸ ، ۱۸:۴۸ استاد: دست نویــس ...
سلام مجدد

به نظام آموزشی و صرفا یکسری اطلاعاتی که غالبا کاربردی نیستند داده میشه، ماهم نظر و انتفاد داریم ....

اما متوجه نشدم نسبت به نظر بنده چه افاضه ای داشتید ؟! :/
پاسخ:
سلام
بله ، مطمئنا هررفتاری که باعث ایجاد گارد در طرف مقابل بشه باید اجتناب کنند.

ممنون 
۰۳ آذر ۹۸ ، ۰۰:۳۷ اشکان ارشادی
سلام
این پست خیلی جالب توجه هست!
فقط کاش آخر پست می نوشتید که مثلا بهتره چه عنوانی خطاب بشه ؟؟
همان خانم کافیه ؟
برای من که مثلا به بانکی یا جایی مراجعه می‌کنم ، چه عنوانی رو بگم مطلوبتر هست ؟ البته میدانم که جواب شما هم بیانگر کلی نیست ولی نظر خود شما چیست؟ مثلا در برخورد با یک خانم اداری یا... چه لفظی رو خودتان پیشنهاد میدید ؟
در میان الفاظ بالا ، خواهرم و دخترم رو افراد مسن میگند.

پست خیلی خوبیه ، میشه با نظرات متعدد و بیان اینکه چه لفظی در برخورد با خانمها مناسبتره! فرهنگسازی بشه و مطلع بشیم که خلاصه مناسبتر چیه؟
از نظرات و پاسخ ها خواندم ولی من از جهت دیگری نظر می‌گذارم و می پرسم.

تشکر بخاطر پست خوب شما ، بشخصه در موردش تفکر کردم.
پاسخ:
سلام
این که می گم نظر من هست و ممکن هست نظرات افراد باهم یکی نباشد اما همانطور که تو مطلب هم گفتم اگه فقط سلام کنند و مطلبشان را بگویند و مثل موقعی که می روند بازار خرید چانه زنی نکنند ( چون الان روند کارها مشخص هست ) بهتر هست.
در کل بدون هر عنوان و خالی از نگاه جنسیتی بهتر است چون بعضی عناوین واقعا آزار دهنده هست.

ممنون از توجهی که به مطالب می کنید و این واقعا در این زمانه که ایموجی مد هست تحسین برانگیز هستش.
۰۷ آذر ۹۸ ، ۱۶:۲۰ اشکان ارشادی
سلام
نوع برخورد ها و الفاظ بدی متاسفانه وجود داره.
مثلا من خودم نسبت به پسر جان و « پسر خوب » خیلی حساسیت دارم و متاسفانه زیاد شنیدم.
تشکر از پست خوبتون.
۱۱ آذر ۹۸ ، ۰۳:۴۷ اشکان ارشادی
متاسفانه کمتر شرکت می‌کنند ، وگرنه خیلی از رفتارها اصلاح میشه.

موفق باشید.

دیگه منتظر پست جدیدتون می مانم.
پاسخ:
بله متاسفانه یک سری تو بحث ها شرکت نمی کنند حالا یا وقتش را ندارن یا فقط برای دوستای شخصی خودشون کامنت می گذارند . من برای کامنت نمی نویسم و انتظاری هم ندارم اما مطمئنا اگه یک مطلب باز خورد داشته باشه خیلی بهتر هست.
ممنون از شما جناب ارشادی که وقت می گذارید.
این چند وقت فرصت و امکان نوشتن برام نبوده ان شا الله بزودی 😑😊

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">