مــخــــروطـ نـاقـص مشــــکـی مــن

آدمی به کلمه زنده است ...
مــخــــروطـ نـاقـص مشــــکـی مــن

اینجا برای من

همچون فانوس کوچک نقره ای

خانه مادربزرگ است !

فانوسی که شاید کم نور باشد !

اما روشن می کند !

تا شاید که بتوانم پیش پایم را ببینم ...

-----------------------------------

استفاده از مطالب این وبلاگ تنها با ذکر منبع مجاز است.

اگر مطلبی را دوست داشتید حتما نظر بدهید.

ممنون می شوم که وقت می گذارید.

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

همسر پنهانی

پنجشنبه, ۷ مهر ۱۴۰۱، ۰۸:۰۶ ب.ظ

 

... پیشنهاد کتاب ...

 

وقتی شروع به خواندنش کردم تصورم بر این بود که با یک رُمان معمولی مواجه هستم اما کمی که پیش تر رفتم متوجّه شدم که بستن کتاب هرچه جلوتر می روم سخت تر می شود و جدابیت داستان و اینکه قرار هست در ادامه چه اتفاقی بیفتد ذهنم را مشغول کرده بود.

بعد از مدّت ها واقعا از خواندن این رمان جذاب و خواندنی لذت بردم و اگر قرار بر نمره دادن باشد از ۵ نمره حتما امتیاز ۴.۵ را بهش می دهم و حتی با کمی اغماض امتیاز ۵ .

خانم گیل پل(۱) گرچه در ایران نویسنده ای ناشناخته هست و کتاب های زیادی ازش به چاپ نرسیده اما رمان همسر پنهانی اش که به سبک تاریخ جایگزین(۲) نوشته حتما شایسته توجه و دیده شدن است.

 

همسر پنهانی رمانی جذاب عاشقانه ای است که بستر اتفاقات و حوادث آن حول و حوش مهمترین وقایع تاریخی قرن بیستم اروپا می گذرد و اتفاقات منتهی به انقلاب بلشویکی ۱۹۱۷ روسیه در آن بوضوح پر رنگ است.

یکی از جذابیت های کتاب برای من همین قسمت از داستان و وقایع مربوط به سرنوشت خانواده رومانف ها ، نیکلای دوم آخرین تزار روس و فرزندانش بود (۳).

شخصا معتقدم که این رمان علاوه بر اینکه رمان دلنشین و بی نظیری هستش در کنار سرگرمی اطلاعات تاریخی خوبی هم به خواننده اش منتقل می کند.

در کنار جدابیت و کشش مناسب داستان می توانم به ترجمه خوب و روان و همچنین شخصیت پردازی خوب نویسنده از کارکترهایش بعنوان نکات قابل تامل در این اثر اشاره کنم.

 

 

                                        

 

مثل همیشه امیدوارم اگر خواندید حتما اینجا نظر بدهید و دیگه اینکه داستان را لو ندادم    ((-:

 

 

لذت متن

 

دمیتری گفت : « چون همه عشق ها پایان ناخوش دارند . مثل همه جنگ ها !! »

 

ارتباط صادقانه تنها راه گذر از بن بست عاطفی است.

 

کیتی از هانا پرسید : پدرت نمی خواست ثروتمند باشد ؟

هانا خندید : هرگز !! پول هیچ اهمیتی برای او نداشت . مرد عاقلی بود.

 

 

 

(۱)  نویسنده اهل ایالات متحده که کتاب هایش به ۲۰ زبان ترجمه شده است.

 

(۲)  تاریخ جایگزین را شاید بتوان روایتی ضد تاریخی خواند که با تغییر و دستکاری در بخشی از رویدادهای تاریخی همراه است.

 

(۳) آخرین تزار و خانواده اش شامل همسر و پنچ فرزند دخترش به همراه پزشک خانوادگی و سه خدمتکار در نخستین ساعات روز ۱۷ جولای ۱۹۱۸ در حالیکه ارتش سفید ضد شوروی در حال پیشروی به سمت شهر اکاترینبرگ بودند توسط بلشویک ها به شکل وحشیانه و فجیع ای قتل عام شدند.

 

 

                                 

 

 

پ.ن

 

ابن عربی در جایی می گوید از دین نصیب تو نخواهد شد مگر آنکه همه خلایق را محترم بشماری.

 

روزهای سختی بر ایران خانم گذشت .

شاید بیرون اتفاقی نیافتاده باشد اما فکر می کنم دنیای درونم نیاز به دگرگونی و تغییر دارد !

 

 

۰۱/۰۷/۰۷
سارا سماواتی منفرد

تاریخ

رمان خارجی

کتاب

نظرات  (۴)

من فکر میکنم به کتاب های روس خیلی علاقمند نیستم... کتاب های رمان تاریخی هم خیلی کم خوندم.
اما معرفی این کتاب رو چند جا دیده بودم... تو عکسی که ازشون گذاشتید، دختر خانومی که سمت چپ تصویر نشسته،به نظر چهره اش فرد رو جذب میکنه.
پاسخ:
سلام
ممنون که خواندی ... این کتاب اتفاقا کتاب روسی نیست و نویسنده هم همانطور که گقتم آمریکایی هست در واقع  اتفاق اصلی داستان در روسیه جریان دارد ، همین.

اون خانمی که شما میگی اگر اشتباه نکنم اولگا است و اونی که سمت راست نشسته تاتیانا است که این داستان در مورد زندگی او هستش.

من که خیلی از این کتاب خوشم آمد البته بگم کلا تاریخ و وقایع مربوط به آنرا دوست دارم.

سلام
با دیدن عنوان مطلبتون اولین چیزی که به ذهنم رسید این بود که نکنه به این زودی حس کردین این نازنین عزیز شده هووی شما و از همین الان که چند روزی هم نیست این هدیه الهی نصیبتون شده دارید بهش حسودی میکنین.... که دیدم موضوع چیز دیگه ایه :))))

+ایران خانم من و شما از این دست جنایت کارها و خائنین کم به خودش ندیده, شما جنایات مجاهدین رو قطعا شنیدین دیگه کسی روی اونها رو نمیتونه سفید کنه و بالاخره تو هشتاد میلیون نفر چند نفری هم ممکنه پیدا بشن که امینت و هویت و فرهنگ و شخصیت این کشور و بخوان تهدید کنن و بالاخره باید پذیرفت که این مدل آدم ها هم هستن...

شما فعلا بوی این نی نی رو استشمام کنین و ازش لذت ببرید به جای شنیدن و توجه به اخبار این جانی های وحشی خود حق پندار و وقیح!
پاسخ:
علیک سلام

والا این همسر جان از بس راست می آید و چپ می رود و قربون صدقه اش می ره که کلافه ام کرده ...

بوی نی نی  که مامان فداش بشه که جای خودش اما به مسائل اطرافمون که نمی توانیم بی تفاوت باشیم. (((-:
۰۹ مهر ۰۱ ، ۱۹:۰۳ زهرا یگانه
واااایی! من باید این کتاب رو بخونم!
هم اینکه به ادبیات روسیه علاقه دارم هم تاریخ و داستانهاش. به نظر میرسه آدم رو در خودش غرق میکنه، خوب باشه برای این روزها...
ممنون از معرفیش.
پاسخ:
سلام
خواهش می کنم و ممنون که خواندی و نظرت را هم گفتی.
راستی اصلا کتاب ربطی به ادبیات روسیه ندارد اگه منظورت نویسندگان روس هست  ولی تاریخ روسیه چرا حتما ربط داره ((-:

امیدوارم بخوانی و دوست داشته باشی راستی تو طاقچه هم هست  ((ـ:
۱۷ مهر ۰۱ ، ۱۰:۰۲ مردی در تبعید ابدی ..
خیلی می گذره از اون روزی که برادر کوچیک ترم از نمایشگاه کتاب برام کتاب آبلوموف رو خریده بود و بهم هدیه داد.
اغراق نیست اگه بگم صد صفحه اول کتاب صرف این شد که جناب آبلوموف از توی تخت خوابش بلند شه! و من هنوز که هنوزه نتونستم تمومش کنم.

نمی دونم چرا منم نتونستم با ادبیات روس اونجوری که باید و شاید ارتباط بگیرم تا الان.
البته ظاهرا نویسنده کتابی که معرفی کردین آمریکاییه و بستر اتفاقاتش توی روسیه است، پس می خونمش ان شاءالله.

ممنون بابت معرفی
پاسخ:
سلام
من هم مثل شما تا حالا نتوانستم با ادبیات روسیه ارتباط چندانی یرقرار کنم.
قبل از همین کتاب برادران کارامازوف را یک مقداری خواندم ولی در همان مقدار ماند. ( شاید وفتی دیگر )

اگر خواندید امیدوارم خوشتون بیاد و دوباره اینجا در موردش بگید (((-:

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">