مــخــــروطـ نـاقـص مشــــکـی مــن

آدمی به کلمه زنده است ...
مــخــــروطـ نـاقـص مشــــکـی مــن

اینجا برای من

همچون فانوس کوچک نقره ای

خانه مادربزرگ است !

فانوسی که شاید کم نور باشد !

اما روشن می کند !

تا شاید که بتوانم پیش پایم را ببینم ...

-----------------------------------

استفاده از مطالب این وبلاگ تنها با ذکر منبع مجاز است.

اگر مطلبی را دوست داشتید حتما نظر بدهید.

ممنون می شوم که وقت می گذارید.

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

مثل اینکه خیلی جلو رفتیم !!

پنجشنبه, ۹ شهریور ۱۴۰۲، ۰۲:۵۲ ب.ظ

 

تو زمان های خیلی دور شبی از شب ها تو همین طهران تو محله ای وسط های شهر دو تا جاهل مست که خیلی هم سرشون گرم گرم بوده و به اصطلاح خودشون پاتیلِ پاتیل بودن و از کاباره ای بر می گشتند آواز خوان و سرخوش وارد کوچه بن بستی می شوند.

القصه وقتی ته کوچه که می رسند می بینند که مسیر بسته است دومی رو میکنه به اولی میگه : « داداش حالش نیست که برگردیم بیا دیوار را هُل بدیم بریم جلو ... ! »

اولی هم میگه : « خوب باشه داداش حرف بدی نیست بزنیم تو کارش » و جفتشون کت هاشون در می آورند و می گذارند کنار دیوار و با تمام زوری که داشتند شروع می کنند به هل دادن دیوار ...

از قضای روزگار دزدی زرنگی هم که از دزدی از خانه ای در کنار دیوار داشته بر می گشته و همانطور که می آید بیرون با کت این دو نفر مواجه می شود و وقتی آنها را مشغول می بیند بقول معروف کور از خدا چه می خواهد دو چشم بینا و کت ها را هم بر می دارد با خودش می برد.

بعد از چند دقیقه مست ها که حالا خسته شده بودند برای رفع خستگی و استراحت دست از هل دادن می کشند و می نشینند که عرقشون را خشک کنند .

اولی که می بیند کت هاشون نیست به دومی میگه : « دادش مثل اینکه خیلی جلو رفتیم بهتره برگردیم عقب و کت هایمان را هم برداریم !! »

 

پ.ن

بی مزه بود ؟ اما من فکر نمی کنم خیلی هم بامزه بود  ((-:

۰۲/۰۶/۰۹
سارا سماواتی منفرد

جامعه

طنز

طنز پارسی

نظرات  (۶)

۰۹ شهریور ۰۲ ، ۲۰:۲۵ محسن رحمانی
سلام
خخخخخخ
واقعا بامزه بود . ممنون .
پاسخ:
سلام
ممنون ((-:
۱۱ شهریور ۰۲ ، ۰۹:۳۹ سارا سماواتی منفرد
سلام
طنز همیشه روزگار وسیله ای بوده که وقتی نمی توانستی حرفت را مستقیم بزنی برای فرار از پاره ای از مسائل گویندگان و نویسندگان دست به دامان آن می شده اند.
و اما این حکایت طنز گونه هم یک معنای ظاهری دارد و یک سری استعارات پنهانی در متن که فکر کنم جاش بد نباشه اینجا اشاره ای گذرا بهش داشته باشیم.
دوتا مست ها استعاره ای از مردان مست قدرت و ثروت هستند .
دیوار و کوچه بن بست حکایت مشکلات ریز و درشت اقتصادی و اجتماعی
دزد زرنگ حکایت آدم های کاسب زرنگ این روزها که خوب می دانند چطوری از این آب گل آلود تحریم و رانتخواری ماهی های خودشون را صید کنند.
کت ها هم استعاره ای از بودجه و بیت المال
سرعت پیشرفت و ترقی خیالی علم و اقتصاد را هم اضافه کنید
حالا پیدا کنید پرتقال فروش را (((-:
خب به نظرم این طنز برای این موقعیت به جا و مناسب نباشه و به امروز خیلی بر نگرده ...

سرعت پیشرفت علم و اقتصاد خیالی؟؟؟ کدومش خیالیه چیش خیالیه, شمایی که بیست سال پیش رو دیدی سی سال پیش رو دیدی واقعا اقتصاد و علم تو این وضعیت و حالت بوده؟؟

شما تفاوت رشد اقتصادی و علمی رو تو دو سه دهه قبل تا امروز ملموس ندیدی؟؟

ما از سیم خار دار خریدن رسیدیم به پهپاد صادر کن!!
جمعیت سه برابر شده امکانات رفاهی, جاده ها, بیمارستان ها, پزشک ها و مدرسه ها چندین برابر بیشتر شدن ...
شما هر چیزی بخوای تو این مملکت بخوای میتونی فراهم کنی شاید گرون ولی هست!

اینکه دزدهایی هستن همه ساختارها دزدها هستن و مردم دزدی که داشته های دیگران رو میدزدن و البته دزدهایی هم هستن که دستآوردهای دیگران رو به سخره میگیرن و ندید میگیرن هم کم نیستنا, به این ندیدن گرفتن و ها و سیاه نمایی های دروغین هم میشه اسم دزدی گذاشت!



پاسخ:
بله یک موقع هست مثل شما خودمون را با خودمون مقایسه کنیم حالا با کلی اما و اگر بگیم اوکی.
اما وقتی طرف می آید و با کل جهان مقایسه می کند این از نادانی و ناآگاهی طرف هست و من نمی دانم چی باید اسمش را گذاشت؟
شما و دوستانی مثل شما تا یک انتقادی میشه سریع موضع می گیرید و همه چی را بهم ربط می دهید و سریع مدعی می شید که مثلا فلان پیشرفت ها را نمی بینید؟ سیاه نمایی نکنید !! چه ربطی داره هر حرفی که سیاه نمایی نیست همین موضوع دستاویزی شده که هیچکس نتواند انتقادی کند و سریع متهم شود و دزدها و فاسدان راحت با فراق بال بدون مزاحمت مشغول کار خودشون باشند. شما سیاه کاری نکنید !!
من کلیت را می بینم من همان زباله گردها و معتادهای وسط خیابان را هم می بینم من تهران را نمی بینم سیستان را هم می بینم  و خیلی جاهای دیگر.
اینقدر وبلاگ و وب سایت و خبرگزاری ریز و درشت و کانال که از بقول شما پیشرفت ها دم می زنند و هرکی بخواهد از همانها متوجه تغییرات احیانا مثبت می شود حالا اگه کسی حرفی در انتفاد زد ناراحت نشید این را هم بشنوید چون بخاطر آگاهی بخشیه وگرنه آنقدر آن صداها که گفتم بلند و کر کننده هست که کسی حرف من نوعی را که فقط جنبه شخصی دارد اصلا نمی شنود.))-:
 والا خوب نیست نخواهید همه یکجور فکر کنند و ببینند بالله نخواهید همه خفه شوند و خفه خون بگیرند.
لطفا لطفا معانی واژه ها را جابجا و عوض نکنیم معنی دزد و اختلاس گر همانی هست که همه می دانند با واژه ها کاری نداشته باشیم.

اتفاقا شما جزئی نگرید و کلیت رو نمیبینین، مساله من انتقاد نکردن نیست، مساله من درست انتقاد کردنه، اولا زباله گردی که یه تجارت پرسوده، ثانیا اعتیاد و معضلات اون دامنگیر خیلی ازکشورهاست ولی برای ما شایسته نیست حتی اون تعداد معتاد، ضمن اینکه اعتیاد یه عده احمق چه ربطی به حکومت داره، مگه حکومت اونا رو مست و معتاد و ناهنجار کرده؟؟؟

هر کی فسادی داره، سگ بازه، عرق خوره، معتاده، بی حجابه و امثال این فواحش خب مقصر حکومت نیست، البته مقصر حکومته که با متخلفین برخورد مداوم نداره ...

یک جور فکر کردن یا چندجور فکر کردن و امثال اینها مساله نیست درست و در جهت درست نگاه کردن و فکر کردن مساله ماست

فعلا که همه دارن عربده میکشن و کسی خفه نیست، حجم پرت و پلاهای فضای مجازی و دروغ ها و سیاهی های فضای کثیف مجازی رو نمیبینین، کسی اینجا خفه است یا هر حرفی که نباید و رو هم میزنن...

اتفاقا من معتقدم حکومت باید کمی اونهایی که بیجا حرف میزنن رو خفه کنه، تا آنقدر ناامیدی و سیاهی و لجن پراکنی نکنن

باید واقع بین و کلی نگر بود نه اینکه یه مساله جزئی رو تعمیم به کلیتی بدیم

شما این حجم از دروغ گویی و حرف زدن رو کجای دنیا میتونی پیدا کنی؟؟
به تعداد آدم ها هر کسی هر حرفی به ذهنش میرسه میگه، شما تو فرانسه انتقاد و آشوب کنی از خونه های دولتی بیرونت میکنن، تو آمریکا وای نسی به ایست پلیس تو پارکینگ فروشگاه حتی اگه حامله باشی می‌کشنت با تیر مستقیم، اما اینجا  هررررررر کسی هرررررر حرفی دلش میخواد میزنه و هررر کی بیشتر فحش بده و انتقاد کنه و مسخره کنه بیشتر ازش حمایت میشه کجای دنیا اینجوری حکومت میکنن آخه
بعد تازه کسانی که شما ازشون دفاع میکنی و تو زمینشان بازی میکنی مدعی و طلبکارم هستن!! واقعا عجیبه
دنیایی وارونه ایه، به جای جواب دادن تازه طلبکارم باشی
پاسخ:
والا چه عرض کنم ... یعنی الان می فرمایید زباله گردی یک تجارت پر سوده و حتما آقازاده ها هم همه تو اینکار هستند ؟ واقعا اینطور فکر می کنید ؟؟؟ البته من بهشون میگم زباله دزد چون هر وقت از شبانه روز کیسه آشغال را که میزاری بیرون ظرف ۳۰ ثانیه غیب میشه !!!
در مورد اعتیاد و معضلات با خیلی از کشورها مقایسه می کنید و در موارد دیگه با پنج کشور اول دنیا ؟؟!!  جالبه ((-:
من فکر می کنم ریشه همه مشکلات در همان جهت درست فکر کردنه البته جهته مهمه که اتفاق نظری رویش نیست !
من تمام تلاشم اینه که واقع بین باشم و بی خودی سنگ هیچکسی را به سینه نزنم و اگه چیزی هم احیانا گهگاهی می گم فقط از سر علاقه ای که به ایرانمون و مردمانش دارم.
من از کسی دفاع نمی کنم و اگر خطا اشتباهی باشه می گم و مخاطبش برام فرقی نمی کند.
آمریکا یا همان فرانسه که گفتید قانون به معنای واقعی کلمه حاکمه و با متخلفانشون نه گزینشی و جناحی بلکه تو هر سطح و مقامی که باشند برخورد می کند و مطبوعات آزاد هم دمار از روزگار متخلفان و سوء استفادکنندگان از قدرت در می آورند و رسواشون میکنند .


واقعا زباله گردی یه تجارت پر سوده و شهرداری ها قراردادهای کلانی با شرکت های جمع آوری زباله میبنده که همین آدم های کم سن و سال با یه گونی دنبال سطل هایی میگردن که بابت جداسازی اقلام قابل بازیافت عوارض میدن و هر چند تا سطل زباله مختص یه گروهه و ازش درآمد کسب میکنن اونم خیلی زیاد ...

اتفاقا من هم به شدددت معتقدم باااید قانون حاکم بشه و قطعا غیر گزینشی, قطعا مداوم و بدون اغماض, این حرف من هم هست, متاسفانه مطبوعات رسانه ها و آدم ها تو این کشور هررررررررررررررر چی دلشون بخواد میگن و کسی ازشون نمیپرسه این حرفها رو بر چه اساسی دارید میزنین تو همون امریکا و فراسنه همون به قول شما مطبوعات آزاد حق ندارن هرر حرفی بزنن, حق ندارن هر تصویری منتشر کنن, حق ندارن خیلی کارا بر خلاف امنیت و منافع ملی شون انجام بدن, حتی اگه رئیس جمهورشون باشه, حساب کاربریش مسدود میشه چرا؟ چون بر خلاف منافع ملی حرف زدن همین الان تو کانادا خبرگزاری هایی که ایران فیلتره اونجا هم فیلتره چرا؟؟ چون باید پول بدن نمیدن!!!ولی اینجا تو این مملکت هر کی از راه میرسه نظر میده و حرف میزنه غلط و درستش که رو هواست و هیییییییچ کسی ازش نمیپرسه و مواخذه نمیکنه این حرفی که زدی از کجا بود, چرا با این حرفت با این حمایتت باعث آشوب و اغتشاش و خرابی شدی, باید مجازات بشی, متاسفانه آدم کشتن قتل و غارت کردن و خیی فوری عفو خوردن تازه ادعاشون هم آسمون رو پاره کرده و طلب کارم هستن به جای مجازات شدن!

بههر حال باید به فکر منافع کشور بود, به فکر منافع عمومی بود و تو زمینی که به ضرر این کشوره بازی نکرد و دقت کرد هر حرفی رو نزد.

جسارت من رو ببخشید, من تقریبا تو کمتر وبلاگی نظر میدم و شما چون اهمیت ویژه ای برای این حقیر دارید جسارت کردم و الا سعی میکنم کمتر نظر بدم بازم اگه جسارت شد من رو ببخشید
پاسخ:
خیلی هم خوب کردید نظر می دهید و من ممنونم که موضوع را به چالش می کشانید و گرنه هرکی بخواهد بیاید دوتا به به و قشنگ بود که بنویسد چیزی این وسط روشن نخواهد شد.
قانون و منافع ملی تو کشورمون گم شده اند و باید براشون آگاهی بزنند که پیداشون کنید.
اطلاعاتمون در مورد کشورهای اروپایی عرض می کنم متکی به گزارش های صدا و سیما است که چندان قابل اتکا و بی جهت نیست.
به هرحال مجدد از اینکه تو روشن شدن این بحث با نظر گذاشتن کمک کردید ممنونم.
اینا عرق نخورده بودن
شیشه مصرف کرده بودن :))
پاسخ:
سلام
به نقل از قدیم بود اما درسته الان میشه شیشه ((-:

البته اینکه می گم نقل به مضمون هست آقای معاون اول فرموده بودند سرعت تولید علم در ایران بالاترین در دنیا است و شرایط طوری شده که فاصله کشورهای دیگه با ما در حال زیاد شدن است و آنها خیلی دارند از ما عقب می افتند ((-:

ما هم کلی ذوق مرگ شدیم و خوشحال ((-:

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">